Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag iemand van 15 jaar oud alcoholvrij bier kopen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Vraag n.a.v. het volgende stukje tekst:
"Alcoholvrij bier is niet geheel alcoholvrij: dergelijke bieren mogen tot 0,5 procent alcohol bevatten."
http://www.beerandhealth.com/index.php/articles/nl/cid=17/aid=389/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat is een alcoholhoudende drank:

Een drank is een alcoholhoudende drank als er meer dan 0.5% alcohol in zit. In de Drank- en Horecawet wordt onderscheid gemaakt tussen zwak-alcoholhoudende drank en sterke drank.

Dus ja! mag gewoon verkocht worden aan minderjarigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja dat mag.
Je mag geen alcohol kopen onder de 16.
Dus alcoholvrij bier mag wel.
*Toen ik nog kassameisje was* *VROEGAAAAAH :-p*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet dus! Alcohol vrij bier bevat nog steeds alcohol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Alcohol arm bier zie je wel meer dan daadwerkelijk alcoholvrij bier maar het mag echt alleen alcohol vrij heten als er helemaal niks aan alcohol in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh I'm Sorry! Was blond als cassiere hoor.. maar onze supermarktmanager liet het ons wel verkope destijds aan jongeren onder de 16...
Je geeft het zelf al aan, alcohol vrij bier bevat alcohol. En aangezien het verboden voor 15 jarig om alcohol te kopen mogen ze, hoe men het dan ook noemt (al is het frisdrank) geen dranken kopen waar alcohol inzit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Peterrrr;

Ik denk dat dit een maas in de wet is. Er zijn waarschijnlijk genoeg vruchtensapjes ook waar door gisting enkele tienden van procenten alcohol in zit. Ik vind dat de kassajuffrouw dus niets verkeerds doet als ze het toelaat. Overigens is Bavaria Malt volgens mij het enige ècht alcoholvrije bier. Maar waarom zouden 15-jarigen de moeite nemen; het smaakt veel minder dan 'echt' bier, dus doe dan maar gewoon een colaatje, toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolas iedereen zegt: het mag dus. Ik ben wel eens met een vriend van mij alcohol vrij bier gaan halen voor zijn opa voor oud en nieuw. En wat zou er slecht zijn aan alcohol vrij bier? Dan is Energy drink nog slechter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou als je echt bier vind waar echt 0% alcohol zou een jongetje van 10 het zelfs mogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over bieren met weinig alcohol zijn geen wettelijke afspraken gemaakt. Dus alcoholvrij bier mag je kopen als je 15 jaar bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag alcoholvrij.!

Bijvoorbeeld een shandy biertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding