hoe krijg je die bittere smaak in bloemkool weg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bloemkool opzetten met koud water om de bittere smaak eruit te halen.

Bronnen:
http://passie.horeca.nl/fav/Bloemkool%20koken.pdf

Zoals de andere al zeiden hoort een bloemkool niet bitter te smaken. Maar je kan altijd één of twee schepje suiker meekoken, niet echt gezond maar ze krijgen er wel een lichtzoete smaak van.

Tegenwoordig koop ik biologische bloemkool. En ik vind die veel minder bitter smaken. Verder moet je de bloemkool zo vers mogelijk eten. Te lang laten liggen maakt hem ook bitter.

Ik kook de bloemkool altijd samen met een bouillon blokje. Geeft meteen wat extra smaak. En get. Kookvocht is dan meteen goed te gebruiken voor soep.

Je moet bloemkool ALTIJD opzetten met koud water om de bittere smaak eruit te halen. Wil je hem mooi wit, doe er dan een suikerklontje bij of wat melk of een plakje citroen. Wel altijd wat zout erbij doen. De lekkerste bloemkool is echter en blijft nog steeds de echte HOLLANDSE bloemkool. Dat is geen chauvinisme maar echt een feit. Die is nooit bitter in tegenstelling tot de Italiaanse, die heeft het wel dat bittere smaakje. Is mij ook al opgevallen en daarom koop ik altijd de Hollandse het liefst, ook al is hij wel duurder. Maar die eerste Hollandse bloemkooltjes....mmm!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100