Bloemkool opzetten met koud water om de bittere smaak eruit te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk al die minnen en de onderbouwing daarvan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord.
Goh dat wist ik niet dat je met koud water opzetten de bittere smaak weghaalt. Doe dat altijd dus vandaar dat mijn bloemkool niet bitter smaakt.
MissBiggie
12 jaar geleden
Ik zet altijd alles met koud water op ...

Andere antwoorden (4)

Zoals de andere al zeiden hoort een bloemkool niet bitter te smaken. Maar je kan altijd één of twee schepje suiker meekoken, niet echt gezond maar ze krijgen er wel een lichtzoete smaak van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig koop ik biologische bloemkool. En ik vind die veel minder bitter smaken. Verder moet je de bloemkool zo vers mogelijk eten. Te lang laten liggen maakt hem ook bitter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kook de bloemkool altijd samen met een bouillon blokje. Geeft meteen wat extra smaak. En get. Kookvocht is dan meteen goed te gebruiken voor soep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet bloemkool ALTIJD opzetten met koud water om de bittere smaak eruit te halen. Wil je hem mooi wit, doe er dan een suikerklontje bij of wat melk of een plakje citroen. Wel altijd wat zout erbij doen.

De lekkerste bloemkool is echter en blijft nog steeds de echte HOLLANDSE bloemkool. Dat is geen chauvinisme maar echt een feit. Die is nooit bitter in tegenstelling tot de Italiaanse, die heeft het wel dat bittere smaakje. Is mij ook al opgevallen en daarom koop ik altijd de Hollandse het liefst, ook al is hij wel duurder. Maar die eerste Hollandse bloemkooltjes....mmm!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook Spaanse bloemkool is lekker (als alternatief als de Hollandse er niet is). Franse en Italiaanse laat ik aan me voorbijgaan. Die vind ik niet lekker.