Kan je "fabrieks" kroketten ook zelf maken?

Ik vroeg me af of je ook de kroketten ZELF kan maken die ze in de friet tent verkopen. Ik heb tot nu toe alleen kroketten met roux vinden. Dit is toch anders en vind ik persoonlijk minder lekker.

Dus, kan ik kroketten (van de friettent) ook zelf maken? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook de vulling van de kroketten uit de fabriek heeft een basis van roux. Roux is namelijk de basis van ragout en dat is nu precies wat er in een kroket zit. Alleen zit de ragout uit de fabriek vol met goedkoop vlees (slachtafval enzo), bindmiddelen en andere goedjes die je er zelf niet in zou stoppen.
flyingcrow
9 jaar geleden
En paardevlees is lekker, en al zou er koeieuier inzitten,ook dit is hoogwaardig vlees.

Het beste antwoord

als je googled op salpicon dan vind je het recept voor de vulling van kroketten
het is wel een bewerkelijk klusje kroketten maken maar wel erg lekker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, ik heb het altijd met salpicon gedaan. Maar krijg nooit het resultaat als de "fabrieks"kroketten..
dudemeister
9 jaar geleden
de truc is uiitsmeren op bakplaat en héél goed laten opstijven in de koelkast
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga ik eens proberen! alvast bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je kan die zelf maken, maar bedrijven hun recepten zijn geheim. Bezoek voor zulke recepten naar uitgebreide kookwebsites of zoek via Google en bekijk verschillende recepten die anders zijn dan dat recept waar je niet zo voor bent. Natuurlijk zullen de kroketten hoe je zo ook maakt anders smaken! Fabriekseten is steeds anders van smaak omdat het bewaarmiddelen bevat, zo zie je soms ook op de verpakking staan "kan sporen bevatten van" dat zijn extraatje die men in de gewone keuken niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
Lang niet alle "fabriekseten" bevat bewaarmiddelen. Voor diepvrieskroketten is dit ook helemaal niet nodig.
En je slaat de plank flink mis met je opmerking over "kan sporen bevatten van" . Dit zijn ingredienten of bestanddelen die men niet in dit product heeft toegevoegd, maar die wel in dezelfde fabriek worden gebruikt. Omdat de fabrikant niet kan garanderen dat er niet onbedoeld toch iets van deze allergenen in het product zijn terecht gekomen, moet men deze vermelden (zodat diegenen die allergisch zijn voor deze stoffen weten dat je het risico beter niet kunnen nemen). Dus geen extraatje!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry hoor Utrecht maar "fabriekseten" bevat wel degelijk ALTIJD bewaarmiddelen en toevoegingen die niet noodzakelijk zijn.
Kijk de ingrediëntenlijst er maar eens op na.
Er zit altijd een hoop rotzooi in die dingen.