is kwarktaart eiwitrijk?

Kwarktaart is volgens mij de beste traktatie voor iemand die een dieet volgt?
Kwark is mager, en zitten hier eiwitten in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kwarktaart is niet de beste keuze voor een stuk taart. Hier zitten gauw al 300 kcal per stukje in en vrij veel verzadigd vet. Dan zou je beter vruchtenvlaai kunnen nemen, minder kcal en minder vet. Maar als je voor de eiwitten gaan dan kun je uiteraard beter de kwarktaart eten. Als je hem zelf maakt kun je er een kwark soort kiezen die rijk aan eiwitten is.
Ritsuka
10 jaar geleden
de bodem is heel veel boter
Ritsuka
10 jaar geleden
en zelfs al volg je een dieet (ik mag hopen dat je gezonde levensstijl bedoeld, want de meeste dieten zijn niet gezond op de lange termijn) dan kun je prima eens een stuk taart eten. Dat kun je in je dagelijkse behoefte passen, of gewoon eten en dat compenseert wel weer.
Ritsuka
10 jaar geleden
kwark is trouwens melkproduct, in de vorige vraag zei je dat melk niet mocht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als bodem zij bastognekoeken lekker;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"een dieet" Wat voor dieet? Bij een suiker- of lactosevrij dieet in elk geval niet. Bij een dieet om af te vallen lijkt het me ook niet de beste keus, kwarktaart is inderdaad vrij calorierijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh wacht, dit is dezelfde situatie als dat eiwitrijke dieet. Dan zou ik wel graag eerst een antwoord willen op mijn vraag daar: gaat het om eiwitverrijkt, of om koolhydraatarm of -vrij? Bij dat laatste wordt het veel ingewikkelder, want alles waar je die taart mee zou willen zoeten bevat zo'n beetje koolhydraten. Als het puur gaat om de eiwitten, dan is kwarktaart denk ik beste en goede keus. Met extra slagroom, veel boter in de bodem en eventueel iets van noten erop of erdoor. Maar mag of wil die persoon geen koolhydraten dan is suiker een probleem en meel ook, dus wordt die bodem veel lastiger. En wil hij of zij afvallen, dan zou ik juist geen extra slagroom nemen en sowieso een wat minder calorierijke taart dan kwark kiezen.

Antwoorden (1)

Kwark is inderdaad een goede eiwitbron. Maar kwarktaart is meestal van volle kwark gemaakt, en bevat daarnaast ook slagroom. Dus is het zeer calorierijk. Of je zou zelf een kwarktaart moeten maken van magere kwark met gelatine.
Amadea