Wat is een goed dagelijks eetpatroon voor een vrouw van 35 jaar? (hoeveelheden)

12 jaar geleden
3.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
Wat doe je op een dag? Wat is je lengte en gewicht?
Een lang persoon heeft meer nodig dan een klein persoon, en wat voor werk je doet heeft ook veel invloed op hoeveel energie je nodig hebt.
Het schema van isisnoort is al goed, maar luister ook naar je eigen lichaam en pas het aan aan je behoefte.
Reddie
12 jaar geleden
Hoe ben je de afgelopen 35 jaar dan doorgekomen?

Het beste antwoord

Je kunt het hier http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx invoeren en dan komt het onderstaande eruit, precies voor jou (tenzij je zwanger bent of bv geeft maar die vraag krijg je ook als je de link volgt).

200 gr Fruit 2 stuks
200 gr Groente 4 opscheplepels
Groente en fruit zijn belangrijk voor je vitamines en mineralen.

200 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten 4 lepels
210 gr Brood 6 sneetjes
Brood en aardappelen zitten vol vezels en andere belangrijke stoffen.

30 gr Kaas 1,5 plak
450 ml Melk(producten)
100-125 gr Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers
Zuivel, vlees en vis zitten vol eiwitten en andere belangrijke stoffen.

15 gr Bak-, braad- en frituurproducten, olie 1 eetlepels
30 gr Halvarine 5 per sneetje
Vetten en olie bevatten vitamines en essentiële vetzuren.

1500-2000 ml Dranken (inclusief melk)
Dranken zijn belangrijk voor de vochtbalans in je lichaam.

Toegevoegd na 4 uur:
Ter aanvulling: het bovenstaande is voldoende voor de benodigde vitaminen, mineralen vezels, eiwitten, vetten en koolhydraten voor een gezond dagmenu.

Als je veel energie verbruikt moet je natuurlijk meer kcal nemen maar dat gaat dus niet om gezond maar om je energieverbruik wat wij natuurlijk niet weten op basis van je gegevens.

Als je niet zwanger bent en geen borstvoeding geeft en verder gemiddeld leeft is het bovenstaande voldoende voor een gezond dagmenu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bekijk de foto + Bron en je hebt je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reeds gegeven antwoorden zullen zeker voor de vraagstelster van waarde zijn. Ze zijn voor de gemiddelde mens. Die niet bestaat. Een juist advies kan pas gegeven worden na beoordeling van gegevens als: lengte, gewicht, type van de persoon, inwendige verbranding, beroep (werk dat wordt verricht), karakter (labiel/stabiel=stressbestendigheid). Kortom, dit is vakwerk voor een specialist, tenminste de huisarts of een diëtist. Het hangt er van af wat de vs wil. Begin met het algemene advies en kijk hoe het bevalt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb http://www.voedingscentrum.nl/nl/hoeveel-mag-ik-per-dag-eten-.aspx, mijn dieet eens laten berekenen. Ik zou verhongeren. Toch is mijn BMI (Body Mass Index) plm 21. Hoge verbrandinssnelheid, intensieve inspanningen zowel lichamelijk als geestelijk, lange dagen van 16 tot 18 uur. Lees mijn profiel en u begrijpt misschien waarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keesmobiel: natuurlijk zou je verhongeren maar met mijn gegeven link krijg je namelijk genoeg vitamines en mineralen en vezels. Dat is gezond eten. Of je meer kcal nodig hebt omdat je veel verbruikt is een heel ander gegeven en ook geen antwoord op de vraag.