Hoe kan ik drinkwater ontchloren, ontkalken en ontijzeren?

Hallo,

kan ik op de één of ander manier het drinkwater/kraanwater met behulp van een apparatuur ontchloren, ontkalken en ontijzeren?

P.S.: ik woon in België, iemand enig idee of er in het drinkwater/kraanwater hier in België chloor aanwezig is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chloor is een gas. Dat zal niet in je water zitten. Bedoel je chloride (Cl-)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, ik bedoel chloride sorry...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik durf wel hardop te zeggen dat er "chloor" (inderdaad stippel, chloride uiteraard), in het kraanwater in België zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontijzeren lukt niet voldoende met een waterfilter. Dan moet je echt denken aan professioneel ontijzerd water!

Het beste antwoord

Er bestaan waterfilters die je makkelijk op je kraan aansluit:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, alvast enorm bedankt voor de tip! Maar zijn dit soort producten wel betrouwbaar? En hoe moet je zo'n dingen onderhouden? Worden deze zelf dan nooit vuil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar bestaan reinigingstabletten voor; allemaal heel eenvoudig in gebruik. Nog een goede website: http://www.waterfilterwinkel.com/welkom

Andere antwoorden (2)

Het gebruik van chloor is vanaf 2005 niet meer toegestaan als primair desinfectiemiddel, in plaats daarvan wordt als desinfectiemethode vaak gebruikgemaakt van ozon en in toenemende mate ultraviolet licht (UV)

Met de gepatenteerde BRITA techniek worden schadelijke en niet-gewenste stoffen als kalk en metalen verminderd. Thee en koffie krijgen een vol aroma en uw dure
huishoudelijke apparatuur wordt beschermd.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe zit het in België? Enig idee?
Met de aquacell haal je nagenoeg alle kalk uit het water. Chloor en ijzer zit er sowieso al zo weinig in drinkwater, dat het niet lonend is om dat beetje er ook nog uit te halen.
http://www.aquacell-waterontharder.nl/?gclid=CPj9rd7Nk68CFQiDDgodfAobyw
jc54