Met hoeveel gewone biertjes (25cl, 5% alcohol) komt 1 blikje Bush beer (in dit geval 25cl, 12% alochol) overeen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (2)

Als het puur om de hoeveelheid alcohol gaat, dan 2,4 blikjes.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oops, je was me al voor met je antwoord
In een gewoon biertje zit 0,25 liter * 5% alcohol = 0,0125 liter alcohol

In een blikje bush beer zit 0,25 liter * 12% alcohol = 0,0300 liter alcohol

0,0300 / 0,0125 = 2,4

Dus je moet 2,4 (* 0,0125 = 0,0300) blikjes gewoon bier drinken om net zoveel alcohol binnen te krijgen als van 1 blikje bush beer.

Proost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Of gewoon 12/5 = 2,4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, dat is veel simpeler inderdaad. wiskunde is nooit mijn sterkste kant geweest. maak het altijd ingewikkelder dan nodig, maar kom er uiteindelijk wel uit :)