Jazeker. Google maar eens, je komt het tegen. Ik vond een aardig stukje over een concert met als thema zonnebloemen. Daar wordt ook zonnebloementhee geschonken.
Ik neem aan dat ze daarvoor het blad gebruiken, maar ik kan me er niet zoveel bij voorstellen dat het lekker zou zijn.

Toegevoegd na 56 seconden:
Nog even verder gekeken: ze gebruiken de bloemblaadjes, niet de groene bladeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, die bestaat wel degelijk.
Kijk maar eens op onderstaande link:

http://www.theethee.com/zonnebloem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Gold tea van Lipton ( die driehoekjes) zit ook zonnebloemzaad verwerkt. Ik vind het heerlijke thee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonnebloemzaad? Dat zijn pitten, daar haal je olie uit, lijkt me niets voor thee.