Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je Engels kraanwater drinken zonder ziek te worden?

Ik kom vaak in Engeland en drink normaal gesproken (in Nederland) bijna altijd water uit de kraan. Bij ons weet ik dat je er niet ziek van word. Is dat in Engeland ook zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, altijd water gedronken uit de kraan daar. Nooit problemen mee gehad. Nu is het wel zo dat de één er gevoeliger voor is dan de ander.

Maar Engeland is natuurlijk niet te vergelijken met landen als bijvoorbeeld Kroatië. Ook daar is het goed te drinken trouwens, mits je het houdt bij tandenpoetsen en dat soort kleine dingen. Al werd het vroeger wel altijd afgeraden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Engelsen drinken zelf ook kraanwater. Er zijn zelfs engelsen die in een restaurant om een glas kraanwater vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus vergeleken met Nederland is het hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het exact het zelfde is durf ik je niet te zeggen.. Want het kan bijv. met net iets meer of minder druk gezuiverd zijn. maar het smaakt wel het zelfde. Maar het is wel schoon leidingwater dat gewoon veilig te drinken is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten het feit dat ik na mijn antwoorden geen garantie heb, ga ik het toch een keer proberen ;) Ik vond de antwoorden zowat gelijk, maar kies uw antwoord als beste, simpelweg omdat je eerder was, en het antwoord iets meer typtijd heeft gekost :p Bedankt voor je antwoord!!

Andere antwoorden (1)

Jaarlijks fiets ik sinds jaar en dag drie weken door Engeland heen. Elke dag 150 kilometer. En daarbij drink ik talloze bidons vol met normaal kraanwater. Nooit een probleem met darmen of maag gehad. Dus je kunt het met een gerust hard drinken !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding