Kun je Engels kraanwater drinken zonder ziek te worden?

Ik kom vaak in Engeland en drink normaal gesproken (in Nederland) bijna altijd water uit de kraan. Bij ons weet ik dat je er niet ziek van word. Is dat in Engeland ook zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor, altijd water gedronken uit de kraan daar. Nooit problemen mee gehad. Nu is het wel zo dat de één er gevoeliger voor is dan de ander. Maar Engeland is natuurlijk niet te vergelijken met landen als bijvoorbeeld Kroatië. Ook daar is het goed te drinken trouwens, mits je het houdt bij tandenpoetsen en dat soort kleine dingen. Al werd het vroeger wel altijd afgeraden. Toegevoegd na 1 minuut: Engelsen drinken zelf ook kraanwater. Er zijn zelfs engelsen die in een restaurant om een glas kraanwater vragen.

Jaarlijks fiets ik sinds jaar en dag drie weken door Engeland heen. Elke dag 150 kilometer. En daarbij drink ik talloze bidons vol met normaal kraanwater. Nooit een probleem met darmen of maag gehad. Dus je kunt het met een gerust hard drinken !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100