Kun je gespruiten aardappelen gewoon eten?

Mijn aardappelen zijn behoorlijk aan het spruiten en er zit een soort wit laagje over sommige ik weet niet of het schimmel is. Ik heb ze geschild maar twijfel of ik ze klaar moet maken. Kan dat wel? Of moet ik ze weg gooien?

Weet jij het antwoord?

/2500

Meestal is schimmel in een aardappel groen en dan gaan ze ook gruwelijk stinken echt goor. Dat witte zat neem ik aan onder de schil. Dat heb ik ook wel eens gehad. Was altijd gewoon weg na het koken. Spruiten maakt niet uis, gewoon goed wegsnijden. Daarna de aardappel goed wassen koken en opeten :-) Als ze vies smaken, kun je ze altijd nog weggooien.

Als de uitlopers niet al te lang zijn, zeg +/- 1 cm. is het geen probleem. Als de uitlopers langer worden kan het zijn dat de aardappel zacht wordt, dan is ie niet lekker meer. Het witte laagje zou kunnen duiden op een anti-spruit middel. Wees dan voorzichtig, dit slecht voor de gezondheid.

Goed pitten, ruim schillen, dan nog even extra afspoelen, dan kun je wat overblijft prima eten. Andere optie, als je grond hebt: de aardappels poten ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100