Hoe maak ik schuimpjes hard?

Gewone schuimpjes zijn zacht, vroeger had je in die strooigoedzakken harde schuimpjes, hoe maak ik de gewone schuimpjes ook hard, dat vind ik lekkerder nl.
Heb de zak al 3 weken open liggen om ze te laten uitdrogen maar dat werkt niet, bij de pepernoten in doen ook niet. Iemand nog tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken ze! Daar ben ik ook heel benieuwd naar! :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet van veel dingen hoe je ze hard maakt... alleen niet van schuimpjes...Helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoort er niet eenknipoog achter die opmerking Sharona? haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oeps! ja sorry hier alsnog;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, met die andere dingen lukt het me ook nog wel Sharona! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag vandaag:
(Man bijt hond geluidje)
"Wat heeft ú voor het laatst hard gemaakt?" *fluit*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
papiermache voor de surprise......

Het beste antwoord

Ik zou zeggen probeer dit recept eens.

SCHUIMPJES

Wat heb je nodig?

3 eiwitten

375 gram poedersuiker

Hoe maak je het?

Oven op laagste stand voor verwarmen.

Mixer en grote schaal ontvetten met azijn en keukenpapier.

Eiwitten stijfkloppen in schoon gemaakte kom.

Als de eiwitten stijf zijn, 2 eetlepels poedersuiker in de kom zeven.

Daarna nog een minuut mixen.

De rest van de poedersuiker door het mengsel scheppen.

Schep op een ingevette bakplaat kleine hoopjes van het schuim.

Bak die schuimjes in 2 uur in de voorverwarmde oven op de laagste stand.

Na het bakken schuimpjes laten afkoelen op een taartrooster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Die harde schuimpjes waren / zijn toch echt gewoon stokoude, harde, opgedroogde schuimpjes. Misschien toch nog een paar maandjes langer laten liggen ?? Het zou natuurlijk kunnen dat ze de receptuur zodanig veranderd hebben dat de schuimpjes niet meer zo snel en makkelijk uitdrogen. Volgens mij kon je iemand een gat in de kop gooien met die dingen - maar lekker waren ze wel.
Misschien moet je ze een handje helpen in de oven ofzo, al loop je dan natuurlijk wel het risico dat ze smelten, dus niet heter dan een graad of 70-80.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha zó hard waren ze inderdaad.. maar ook heeeel lekker. ben benieuwd wat ze hard maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zitten er weekmakers in :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
magnetron wel geprobeerd, laagste stand, wel lekker hoor schuimpjeslimonade! ;-)
Ik kan mij nog een (NOS?)nieuwsbericht van een paar jaar geleden herinneren waarin er ergens stampij werd gemaakt over dat het strooigoed, en met name de schuimpjes, bij een of ander Sinterklaasfeest veel te hard en gevaarlijk was geweest.

Volgens het bericht hadden namelijk: "...de pepernoten vocht onttrokken aan de schuimpjes."

Ik weet dit nog omdat ik er toen zo geweldig om moest lachen dat dit zo doodserieus werd voorgelezen in het nieuws.

Dus misschien moet je ze gewoon bij de pepernoten indoen dan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik geprobeerd, geen succes. Vorig jaar ook met een overschot van sinterklaasfeest op kantoor geprobeerd, na 2 maanden waren ze nog steeds zo zacht als boter.... :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zit 't m dus in het recept.. maarja .hóe maak je ze dan hard.. goeie vraag.. lastig te antwoorden:P
pepernoten en kruidnootjes onttrekken het vocht uit de schuimpjes en daar door drogen ze uit.
En daarbij zal het oud worden van het snoepgoed ook wel een rol spelen. Ze worden al maanden van tevoren gemaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Yvib;

Wachten, gewoon rustig wachten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oven op laagste stand voor verwarmen. Mixer en grote schaal ontvetten met azijn en keukenpapier. Eiwitten stijfkloppen in schoon gemaakte kom. Als de eiwitten stijf zijn, 2 eetlepels poedersuiker in de kom zeven. Daarna nog een minuut mixen. De rest van de poedersuiker door het mengsel scheppen. Schep op een ingevette bakplaat kleine hoopjes van het schuim. Bak de schuimpjes in 2 uur in de voorverwarmde oven op de laagste stand. Na het bakken schuimpjes laten afkoelen op een taartrooster.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bewaar ze altijd gewoon in een koektrommeltje, na verloop van tijd worden ze keihard omdat ze uitdrogen.
amc