Bestaan er ook Hollandse winkeltjes in het buitenland, voor de Nederlanders die in het buitenland wonen?

Hallo, ik vroeg me heel erg af of je ook een Nederlands winkeltje in
Turkije of in andere landen hebt (net zoals hier de Turkse groenteboer of de Toko) ik ben zelf Turks en als ik een paar weke op vakantie ga dan mis ik allerlei Nederlands eten, dus ik vroeg me af wat de mensen in het buitenland doen als ze bijv. Zin in een kaassoufle hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

In Hongarije in de stad Pecs,heeft voor 2 maanden terug een Nederlands stel een echte Nederlandse cafetaria geopend.
En daar kun je een echte kaassoufle kopen.
Veel mensen proberen het ,maar wat de Hongaar niet kent,dat eet hij niet.
Tenzij het jeugd is.
Want die staan er wel voor open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Turkije heb je in bijna elke grote stad wel ergens een Hollands eetcafe, waar ze ook proberen zoveel mogelijk producten te importeren of na te maken. Uiteraard kan dit niet altijd, en je betaald ook al gauw het dubbele van wat je hier betaald.. (wel erg handig als je kleine kinderen hebt of slechte eters meeneemt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Heb een poos in de VS gewoond en in dat stadje was/ is een Hollands winkeltje waar ze o.a. Douwe Egberts, hagelslag en peperkoek verkopen. Vooral mijn moeder was hier blij mee ;-)