is invert suiker beter of slechter dan gewone suiker.

Ik wil minder suiker gebruiken maar geen zoetstoffen ivm de slechte eigenschappen hiervan. Zal invert suiker een goede/gezonde vervanger zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Invertsuiker heeft een grotere zoetkracht dan gewone suiker. Je hebt er dus minder van nodig voor dezelfe zoettigheid.

Maar beter is het nog om gewoon te proberen te wennen aan een minder zoete smaak.
bamibal
12 jaar geleden
Invertsuiker levert net zo veel energie als gewone suiker, dus als je het doet om minder energie binnen te krijgen, helpt het niks. Ook niet om je tanden te beschermen. Volgens wikipedia heeft het een hogere zoetkracht, dus de kans bestaat dat je er wat minder van nodig hebt om dezelfde 'zoet-ervaring' te krijgen.

Maar als je wil minderen met suiker kun je beter geen vervangers nemen, maar echt minderen.