Gisteren gekochte runderlappen blijken nu, uit verpakking gehaald, diep paarse plekken te hebben omringt door fel rood vlees. Is dit te vertrouwen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
15.2K

Het beste antwoord

misschien zijn het plekken van het rund waar hij ooit is ingespoten met medicijnen of in de laatste week van zijn leven een klap heeft gehad
vaak wordt het vlees dan paars {kneuzing} en ooit is die klap zo hard dat er een bloeding om de kneuzing plaatsvindt

je kunt het eten maar ik zou terug gaan naar de winkel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Niet eten als je het niet vertrouwd, en terug naar de winkel waar je het kocht !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is dus duidelijk vlees dat eerst ingevroren is geweest, is wel te eten, maar stukken droger nu het bloed er al uitgelopen is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn rare donkere plekken, met slijmerig rood omgeven. Ik kan niet terug naar de winkel. Als ik het wegknip is de rest van het vlees toch gewoon te eten na het braden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat slijmerige rood herken ik niet, maar zou nog van het nabloeden van het vlees kunnen zijn. Als het vlees niet stinkt (hoef je niet eens je neus in te stinken, zou je zo moeten ruiken) dan kun je het wel gebruiken, maar zorg er wel voor dat je vlees goed doorbakken is, dan heb je evt. risico's (die ik overigens niet zo, maar je weet maar nooit....) uitgesloten.
Succes en toch...eet smakelijk!
ps Stoof er wat uitjes bij, misschien heb je ook nog een laurierblaadje, dan heb je een lekkere stoofpot
nee je weet maar nooit wat die pleken zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet vertrouwen die paarse plekken dat is toch niet normaal, volgens mij is het vlees niet vers meer. Niet gebruiken dus dan ziek worden door een voedselvergiftiging. Ik zou de slager waar je het vlees hebt gekocht wel op de hoogte brengen hiervan en het vlees laten zien desnoods op een foto en je geld terug vragen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is inderdaad ingevroren geweest. Het komt regelmatig voor dat het zg. verse vlees in de supermarkt regelrecht uit de vriezer komt, dus oppassen met (weer)! invriezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vers vlees ziet er veerkrachtig, egaal rood en mals uit. Vlees wat je een dag eerder hebt gekocht en nu verkleuringen vertoond zou ik terug brengen naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je niet gek maken door de antwoorden.
Het zijn stempels die er in de slachterij door de keurmeester opgezet worden.
Je kan het gewoon eten.
Tenzij het vlees niet goed ruikt, dan moet je het natuurlijk niet eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie geeft hier een min en waarom.
Ik vertoef wekelijks heel wat uurtjes in slachterijen en weet hoe het er aan toe gaat.
Er worden honderden, duizenden doosjes stempelinkt leeggemaakt per jaar. Dat is paars en je ziet het vaak op vlees als je er oog voor hebt.
Bedorven vlees is verkleurd, maar verkleurd vlees hoeft niet altijd bedorven te zijn.
Vertrouw dus op je neus. Vers vlees ruikt fris en vlees dat bedorven is of aan het bederven is ruikt zurig. Als het ook nog eens plakkerig is, dan zou ik het zeker niet eten, want dan is het aan het bederven. Als je over de houdbaarheidsdatum heen bent, sowieso niet eten!
amc
13 jaar geleden
niet in paniek raken waar het vlees paars verkleurd is daar is geen zuurstof bij gekomen door de verpakking en omdat de runderlappen op elkaar hebben gelegen leg het vlees op een bord in de koelkast dan zul je zien dat het vlees zn eigen rode kleur terug krijgt even een onwaarheid uit de wereld helpen : in vlees zit geen bloed dat wordt bij het slachten verwijderd