Wat kan ik het best als ontbijt nemen?

Boterhammen krijg ik niet meer naar binnen 's morgens om half 8.. Te droog voor me. Ik dacht aan Kellogs ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou gewoon lekkerder brood kopen (sommige blijven wel drie dagen lekker, e niet alleen de duurdere soorten) of het brood bewaren in de vriezer, zodat het desnoods wekenlang vers blijft, en eventueel ander beleg kiezen. Gebruik je wel boter ?? Maar als je dat echt niet wilt, zijn vervangende graanproducten maar ook fruit en zuivel een uitstekend ontbijt. Zolang je maar ontbijt ; die 'bodem' aan het begin van de dag heb je echt nodig. In de meeste ontbijtgranen echter zit ontiegelijk veel suiker en vaak ook meer calorieën dan je nodig hebt om goed vol te zitten. Dat verschilt sterk per soort en merk, dus dat wordt etiketjes lezen. Afwisseling is sowieso een goed idee.

Ik kan me goed redden met GOEDEMORGEN DRINKONTBIJT. Is vloeibaar en er zitten veel gezonde vezels in, kun je zelfs in de auto drinken. Ik zou willen dat ik kon uitslapen tot half 8 hahaha, ik ontbijt een uur eerder.

Ja, met die rode vruchten er in.

Hero drinkontbijt of vruchtenyoghurt (wel de 0% vet variant natuurlijk), wel eens pap geprobeerd? Misschien rijstepap of ouderwetse havermout.

Neem iets met vezels erin . Dan blijf je langer een "vol" gevoel hebben. Kellog's cornflakes zijn zo weg , en zijn lekker, maar je honger is ook zo weer terug. Muesli is een idee, bijvoorbeeld Cruesli. Ik zelf eet 's ochtends Weetabix ( een soort biscuits van volkoren granen ) die lekker zacht en fluffy worden met melk. Paar rozijnen erbij , eet heerlijk weg.

Friet met mayonaise

Ik eet ook geen brood 's ochtends, dat vind ik ook te zwaar. Ik eet een lekker knapperige cracker van Lu met een plakje kaas en een glas vruchtensap. Maar wat je ook zou kunnen proberen is ouderwetse Brinta, in de winter is dat ook heel lekker.

Turkse yoghurt met vers fruit.. Cruesli Sneetje peperkoek Wasa light crackers, eventueel met vulling Enkel wat beleg uit het vuistje: kaas, plakje worst...

havermoutpap! water koken, beetje zout erbij ,klontje boter ,havervlokken erdoor, gaar roeren.. hoeft niet gekauwd te worden en je zit er lekker lang vol van

Brinta dat is lekker, en je kan er weer een tijdje tegenaan.

Het beste ontbijt bestaat uit; zuivel, granen en fruit. Door de vezels worden je darmen aan het werk gezet en krijg je energie, de zuivel zorgt voor calcium en proteïnen en het fruit zorgt ook weer voor vezels en vitaminen. Hierdoor worden ook je hersenen weer"gevoed" en kun je je beter concentreren. Drinken moet je om je organisme te hydrateren. Neem eens een schaaltje ( vanille)kwark met plakjes banaan, stukjes appel, frambozen of aardbeien en doe er eens een flinke lepel "all Bran" knapperige granen door,(is geloof ik van Kellogs). Neem eens (als je wat tijd hebt) wat resten brood en halveer de sneetjes. Overgiet ze met schuimig geroerde eieren met suiker, citroensap,iets zout en wat melk.Laat dit 15 min. intrekken. Schil en ontpit een appel, snijd in blokjes en laat wat rozijnen even wellen. Leg de helft v.h. brood in een ovenschaal en verdeel hier de appel en rozijnen over en wat geschaafde amandelen,dek af met de rest v.h. brood. Doe er wat klontjes boter over en schuif de broodschotel ca. 20-23 min. in de oven. Warm is die het lekkerst. (oven op 200-220 graden) Neem eens een ciabatta broodje, snijd open en bestrijk met honing, beleg met plakjes geitenkaas en zet ca. 12 min. in een voorverwarmde oven van 220 graden. Neem havermoutpap en bestrooi dit met amandel schaafsel en vloeibare honing, wat rood fruit is hier ook lekker door. Pureer eens een peer met een banaan, wat citroensap en een eetl.pecannoten of walnoten in de blender of met de staafmixer. Voeg magere melk toe ,klop schuimig en serveer direct. Een lekkere fruitsmoothie! Als je dan geen boterham lust`s morgens, neem dan eens volkorenbeschuit of rozijnenbolletjes.

Yoghurt, fruit, crackers, beschuitjes, zachte bolletjes. Als je uberhaubt niets naar binnen krijgt en je hebt de gelegenheid om om een uurtje of 10 te ontbijten, dan volstaat een vruchtensapje ook wel.

ontbijtkoek

Schaal(tje) yoghurt met een paar handjes Al Brann (43% vezels), wat krenten of rozijnen en een in stukjes gesneden appel of peer (of in stukjes geknipte partjes mandarijn/sinaasappel). Dan heb je allemaal goede dingen naar binnen. Het smaakt heerlijk (vind ik tenminste) en je hebt voorlopig geen honger meer. Zo voorkom je het snaaien aan het eind van de ochtend als de klap-honger opeens voorbij komt.

Brinta kun je ook gewoon koud maken, eventueel met wat suiker of honing, en snel wegdrinken. Ik gebruik daarvoor een shaker zodat ik geen klontjes krijg, want mijn probleem is (ook) dat ik 's morgens geen vast voedsel weg kan krijgen. Echt geweldig lekker vindt ik dat vloeibare ook niet, maar je hebt het wel snel weg en je hebt toch je vezels binnen.

neem dan inderdaad Kellog's. of dat inderdaad het beste is weet ik niet. wel: ontbijten is belangrijk, krijg hoe dan ook iets binnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100