Hoeveel gram vet mag ik per dag? (Zie uitleg)

Ik probeer wat af te vallen en gebruik nu de calorie checker op internet, dan zie ik ook hoeveel (verzadigd) vet ik binnen krijg. Nu staat dit bij de caloriechecker van vandaag

maar nu staat er:

Vet percentage:

Het aantal grammen verzadigd vet is: 11 gr

Het aantal grammen vet is: 42 gr

Bij mannen mag de totale hoeveelheid vet in het eten tussen de 55 en 110 gram vet per dag liggen. Bij vrouwen is dat tussen de 45 en 90 gram. Het maximum ligt lager als je overgewicht hebt: 95 gram voor mannen en 80 gram voor vrouwen.

Je eet te veel vet. Daardoor krijg je al snel te veel calorieën en verzadigd vet binnen. Volgens je gegevens over je lengte en gewicht ben je te zwaar. Om af te vallen, is het beter minder vet te gaan eten. Blijf wel je brood besmeren. Dat is belangrijk voor de vitamines.

Je krijgt niet te veel verzadigd (=verkeerd) vet binnen. Meestal kies je voor producten met weinig verzadigd vet. Dat is een goede keus, want daardoor verklein je de kans op hart- en vaatziekten

Heb ik nou te veel vet binnen? er staat van wel, maar bij de uitleg staat ook dat je met overgewicht tussen de 45 en 80 gram vet per dag binnen mag hebben.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Hier is zonder meer geen antwoord op te geven. Ik heb (ook in eigen familie) mensen gekend die het vet letterlijk naar binnen goten. Schepten het vet van de jus, onverschillig welke vet (puur rundvet!) of spijsolie. Terwijl ze bijna broodmager bleven zonder nu direct zwaar werk te verrichten. Ga niet af op om het even welke berichten of adviezen van goedwillenden met eigen ervaring, maar zoek goede specialistische (huisarts, diëtist), en laat die op jouw type gebaseerd de juiste vetbehoefte bepalen.

Toegevoegd na 18 uur:
Een diëtist kan in een gesprek onderzoeken wat voor type, karakter de vrager heeft, zijn leef- en werkstijlstijl, en aan de hand daarvan een pakket van voeding, de samenstelling van de benodigde onderdelen (koolhydraten, vetten, eiwitten, ruwvezel enz.) hiervan voorschrijven. Dit is nooit "natte vingerwerk".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar daarom zijn er wel richtlijnen wat gezond is. je kan wel veel vet eten en broodmager blijven, maar ook dan is het niet gezond. dan kun je van de buitenkant mooi slank zijn, maar dat vet moet toch ergens heen (ophopen rond de organen bijv) het gaat me niet alleen om slank zijn. Ik wil ook gezond zijn. Als ik mijn dieet zou baseren voor 1000 calorieen aan vet, zou ik na verloop van tijd wel dun zijn geworden(omdat ik gewoon te weinig eet), maar het is zeker niet gezond