Hoe worden de nootjes in borrelnootjes gestopt?

Ik snap uiteraard dat ze niet achteraf in een bestaand omhulseltje komen, maar hoe kan het dat ze mooi los in het omhulseltje zitten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ik werk in een nootjes fabriek en daar maken wij ook borrelnoten, de pinda’s gaan in een grote trommel, soort wasmachine maar 10x zo groot, de pinda’s worden vochtig gemaakt dan gaat er een soort bakpoeder op gestrooit worden, dat gaat langzaam tijdens het draaien samen met weinig water dat er op gesproeit word, als er genoeg poeder op de nootjes zit gaat het over een zeef om alle losse poeder te verwijderen en dan een bakoven een soort mega grote frituurpan in, dat gaat via een lopende band, daarna gaat er smaakpoeder overheen zoals bijvoorbeeld chili of shanghai. Als de poeder er goed en voldoende op zit gaat het door de koeltunnel om af te koelen en dan kan het verpakt worden.

Omdat het bakken van pinda's iets anders reageerd dan de de coating gaat het los zitten.

Toegevoegd na 16 minuten:
laatste regel ziet er niet uit, even opnieuw

Omdat met bakken de pinda's anders reageert dan de coating, die zet iets uit, zit de pinda los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het deeg zit een rijsmiddel. Daardoor zet het korstje uit wanneer het gebakken wordt. Maar de pinda behoudt zijn normale grootte, dus het omhulsel komt er dan los omheen te zitten. Er wordt begonnen met een pinda, daar komt deeg omheen, en dat wordt gebakken.
Amadea