Hoe smaakt Chlorella?

Hayyy,

ik heb net iets nieuws ontdekt, misschien zijn er velen die het ook niet kennen, maar naar het schijnt is dit een zeer goeie vleesvervanger met relatief veel eiwitten...

Het product heet "Chlorella", niet te verwarren met "Cholera" (infectieziekte) :)

Ik zou graag een kilo fijn gemalen Chlorella poeder willen bestellen maar weet niet hoe het smaakt...

Zijn er toevallig mensen die weten hoe hoe het smaakt?

Groetjes

Toegevoegd na 49 seconden:
http://www.chlorella.be/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De site ziet er inderdaad behoorlijk amateuristisch uit, maar Chlorella is wel een bekend concept, proxner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chlorella is geen vleesvervanger maar een voedingssupplement. Als de vraagsteller graag 85 Euro voor een kilo van dit spul wil betalen (exclusief verzendkosten) dan is dat natuurlijk prima, maar toch eerst nog eens even goed lezen waar Chlorella allemaal goed voor is. N.l. voor alles. En dat komt er in principe op neer dat het alleen erg goed is voor de portemonnee van de verkoper. En bekijk ook rechts op de site even die enorme lijst met dubieuze links. Van brainmachines tot lucht-ionisators, en van stralingsvrij tot antikater. Die site is één grote oplichtersbende. Als je denkt Chlorella nodig te hebben, of denkt een eiwittekort te hebben, overleg dat dan met je huisarts. Dat is in ieder geval veel goedkoper!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk, van die websites met claims die totaal niet bewezen zijn (dat chlorella B12 bevat bijvoorbeeld).
Voor een tientje heb je dezelfde hoeveelheid eiwit via peulvruchten, sojaproducten, standaard vleesvervangers, of eventueel proteïnepoeder, als je hier hebt voor 90 euro. Waarom zou je dat willen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie kunnen makkelijk kritiek geven over iets, maar zijn te lui om op Google of elders meer info te zoeken over Chlorella! Ik heb degelijk ook andere websites en andere bronnen gekeken en overal lees je positieve dingen over dit product, wat nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kilo is echt heel veel . Daar doe je echt wel langer dan een jaar mee! Dus dan is 85 euro ineens niet zo duur meer hé. kritiek geven zoals hierboven mag. Maar kom dan met goede tegenargumenten ipv de popie jopie uitspraken zoals "alleen goed voor de portemonnee voor de verkoper" of oplichtersbende? Zo makkelijk...... Nou kom ik ff met een goed argument. Chlorella bevat het meest Chlorofyl van alle planten soorten, wat ook in beetje in broccoli of spinazie zit. Het bindt schadelijke stoffen zoals toxines aan zich omdat chlorofyl een natuurlijke chelator is. TIP: Voor de meest complexe aminozuren zonder vlees te eten kan je het best eieren, vis of soja ( niet dagelijks ) eten. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt Chlorella ook in je fruit smoothie doen. Dan proef je de zeesmaak niet of veel minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik heb je vraag niet helemaal goed gelezen. Chlorella zal je niet alle essentiële aminozuren geven. Ook bevat het niet genoeg aminozuren ( eiwitten ) om in je dagelijkse behoefte te voorzien. Dus alleen Chlorella is daar niet geschikt voor. Verder heeft het wel veel andere voordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chlorella is géén vleesvervanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ivo: Als je het als vleesvervanger wilt gebruiken, doe je er niet zo lang mee. Als je er een jaar over doet, krijg je 2 gram proteïne ofzo per dag binnen, dat is als vleesvervanger natuurlijk zinloos.

Antwoorden (3)

Hierover zijn de meningen van het testpanel zeer verdeeld. Klinken als: 1. smakeloos, 2. ietwat muf,
3.lijkt wel vissig, levertraan, 4. lijkt wel hooi.
Conclusie, niet eenduidig te bepalen, zeer afhankelijk van neus "genieter". Maar tenslotte is het een toevoeging, geen voedingsmiddel. Denk je het echt nodig te hebben, of is het alleen nieuwsgierigheid? Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De smaak is moeilijk te omschrijven. Een beetje muf, zeewierachtig, grasachtig. In ieder geval niet bepaald lekker.
Ik ken wel wat mensen die het gebruikten in drankjes, en allemaal hielden ze hun neus dicht tijdens het drinken omdat het zo vies is (inclusief ik).
Smaken verschillen natuurlijk, er zullen vast mensen zijn die het neutraal vinden in plaats van vies, maar de kans dat je het echt lekker vindt, lijkt me erg klein.

En aangezien er ontzettend veel 'vleesvervangers' zijn die wél lekker zijn (peulvruchten, noten, zaden, tofu, tempeh, seitan, kant-en-klare vleesvervangers), die ook nog eens veel en veel goedkoper zijn, is chlorella niet iets dat ik echt zou aanraden als vleesvervanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, neus dicht houden bij het drinken! Doe ik ook. Lol
Naar groene zeewier, de geur heeft ook zo'n smaak! Lekker is anders