Hoe smaakt Chlorella?

Hayyy,

ik heb net iets nieuws ontdekt, misschien zijn er velen die het ook niet kennen, maar naar het schijnt is dit een zeer goeie vleesvervanger met relatief veel eiwitten...

Het product heet "Chlorella", niet te verwarren met "Cholera" (infectieziekte) :)

Ik zou graag een kilo fijn gemalen Chlorella poeder willen bestellen maar weet niet hoe het smaakt...

Zijn er toevallig mensen die weten hoe hoe het smaakt?

Groetjes

Toegevoegd na 49 seconden:
http://www.chlorella.be/

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat het als "groene poeder" niet zo sterk meer zal smaken, maar de smaak van wier/alg lijkt nog het meeste op die van de meeste groene bladgroenten zoals spinazie, andijvie, raapstelen etc.. Als vervanger van vlees zou ik je dit poeder wel afraden, want het is een voedingsSUPPLEMENT en geen 'vervanger'! ;) Lees voor alle zekerheid en ter overweging ook even dit artikel van vorig jaar? http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/291208/Doorbraak-Alzheimeronderzoek-hersencellen-gekweekt.htm?forum=209962&showall=true Als je verder wel vegetarisch wil eten of ermee doorgaan, is prima verder; we kunnen zeer goed ook zonder vlees in leven blijven MITS we verder maar zorgen voor de juist vervangende stoffen die o.a vlees bieden. Peulvruchten, noten, volkorenproducten, zaden, pitten, sommige oliën (eventueel kaas) enz zijn uitstekende vervangers. Verder is ook seitan of tempeh/tofu een goede vervanger. En als je meer zekerheid wil over een voor jou passend eetpatroon zou ik dit beslist in overleg doen met een voedingsdeskundige of diëtist! Succes!

Hierover zijn de meningen van het testpanel zeer verdeeld. Klinken als: 1. smakeloos, 2. ietwat muf, 3.lijkt wel vissig, levertraan, 4. lijkt wel hooi. Conclusie, niet eenduidig te bepalen, zeer afhankelijk van neus "genieter". Maar tenslotte is het een toevoeging, geen voedingsmiddel. Denk je het echt nodig te hebben, of is het alleen nieuwsgierigheid? Eet smakelijk.

De smaak is moeilijk te omschrijven. Een beetje muf, zeewierachtig, grasachtig. In ieder geval niet bepaald lekker. Ik ken wel wat mensen die het gebruikten in drankjes, en allemaal hielden ze hun neus dicht tijdens het drinken omdat het zo vies is (inclusief ik). Smaken verschillen natuurlijk, er zullen vast mensen zijn die het neutraal vinden in plaats van vies, maar de kans dat je het echt lekker vindt, lijkt me erg klein. En aangezien er ontzettend veel 'vleesvervangers' zijn die wél lekker zijn (peulvruchten, noten, zaden, tofu, tempeh, seitan, kant-en-klare vleesvervangers), die ook nog eens veel en veel goedkoper zijn, is chlorella niet iets dat ik echt zou aanraden als vleesvervanger.

Naar groene zeewier, de geur heeft ook zo'n smaak! Lekker is anders

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100