waarom krijg je soms last van een rare kriebel in je keel van chocolade?

Soms krijg ik als ik chocolade eet een raar gevoel in mijn keel, ook voelt het alsof k me verslik.. En ga je er van hoesten. Wat is dit? En hoe word dit veroorzaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
48.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook! Ik vind dat zo raar!! Inderdaad een rare kriebel, en vervolgens hoest je de longen uit je lijf alsof je op zijn minst zwaar verkouden ben. Ik eet het nu echt maar heel zelden, want dit is echt vreemd. Voor mijn gevoel heeft het te maken met iets wat er in die chocola zit, maar ja, wat?? Goeie vraag! Ik ga hem volgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog nooit van gehoord.
Misschien ben je allergisch voor 1 van de ingrediënten.

Het beste antwoord

Roken, alcohol, koffie en sterk prikkelde stoffen, zoals bijvoorbeeld pepermunt, drop en chocolade prikkelen het slijmvlies in de keel. Dat kan de kriebel die je omschrijft veroorzaken. Dit betekent niet dat je allergisch hoeft te zijn, het is maar een zeer tijdelijke reactie van het slijmvlies. Probeer voorzichtig te genieten van chocolade, niet te grote stukken ineens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het klinkt alsof je allergisch bent voor iets uit de chocolade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het met Kitten eens, echter probeer het eens met andere chocolade (melk/witte/puur).
Ik ken het probleem, maar bij mij ligt het met name aan medicatie in de combinatie met roken. Pure chocolade (ik vind het niet te vreten) heb ik geen last mee. Maar allergieën kunnen een factor spelen, wellicht heb je het dan ook met andere dingen. (Suikerspinnen of zo iets heb ik ook last van bijvoorbeeld) Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van allergie voor chocolade heb ik nooit gehoord. Wel voor bestanddelen (melk, noten, sojalecithine, suikers e.d.) die aan de cacaomassa worden toegevoegd. Maar niets is onmogelijk. De vraag is natuurlijk welke chocolade je eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet wel dat Chocolade een stof is waar allergie voor bestaat. Ook is het een product die blaasjes op laat komen. Ik denk dat het komt door bepaalde stoffen