waarom krijg je soms last van een rare kriebel in je keel van chocolade?

Soms krijg ik als ik chocolade eet een raar gevoel in mijn keel, ook voelt het alsof k me verslik.. En ga je er van hoesten. Wat is dit? En hoe word dit veroorzaakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Roken, alcohol, koffie en sterk prikkelde stoffen, zoals bijvoorbeeld pepermunt, drop en chocolade prikkelen het slijmvlies in de keel. Dat kan de kriebel die je omschrijft veroorzaken. Dit betekent niet dat je allergisch hoeft te zijn, het is maar een zeer tijdelijke reactie van het slijmvlies. Probeer voorzichtig te genieten van chocolade, niet te grote stukken ineens.

Het klinkt alsof je allergisch bent voor iets uit de chocolade.

Ben het met Kitten eens, echter probeer het eens met andere chocolade (melk/witte/puur). Ik ken het probleem, maar bij mij ligt het met name aan medicatie in de combinatie met roken. Pure chocolade (ik vind het niet te vreten) heb ik geen last mee. Maar allergieën kunnen een factor spelen, wellicht heb je het dan ook met andere dingen. (Suikerspinnen of zo iets heb ik ook last van bijvoorbeeld) Succes!

Van allergie voor chocolade heb ik nooit gehoord. Wel voor bestanddelen (melk, noten, sojalecithine, suikers e.d.) die aan de cacaomassa worden toegevoegd. Maar niets is onmogelijk. De vraag is natuurlijk welke chocolade je eet.

Bronnen:
http://www.chocoweb.nl/blog/category/gezondheid

ik weet wel dat Chocolade een stof is waar allergie voor bestaat. Ook is het een product die blaasjes op laat komen. Ik denk dat het komt door bepaalde stoffen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100