Als aanvulling op alle bovenstaande antwoorden:
Eieren moeten inderdaad op een constante temperatuur bewaard worden, dus of koel in bijvoorbeeld een bijkeuken of in de koelkast.
In het kader van constante temperatuur niet los in het eierrekje in de deur van je koelkast, want telkens bij het open en dicht doen van de koelkastdeur veranderd de temperatuur sterk.

Zelf bewaar ik ze in de originele doos op een plankje van de koelkast en tot nu toe gaat dat altijd goed. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Volgens mij is het gewoon het handigst om de eieren in de doos te laten zitten, tenzij je je eiren door de koelkast wil laten rollen om ze vervolgens kapot te laten vallen omdat ze er perongelijk uit vallen, of als je een ei houder hebt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de doos, op een koele plaats, maar liever niet in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad niet in de koelkast, ik werk in een DC voor een supermarktketen en daar mogen we de eieren volgens de HAACP regels niet gekoeld opslaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
HAACP = HACCP (Hazard analysis critical control points)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kok zal je adviseren om jou eieren gewoon op keukentemperatuur te bewaren maar niet in zon .
Maar als ik in de binnenkant van een eierdoos kijk dan staat er :
Eieren zijn gevoelig voor temperatuurwisselingen .
Bewaar ze daarom in de originele verpakking in de koelkast of kelder .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk bewaar ik eieren altijd in de koelkast in de doos, dit omdat daar de houdbaarheidsdatum opstaat.
Mocht je er voor kiezen om ze in het eierrek te leggen: Knip dan even die datum eraf en leg deze erbij.
Als je nieuwe eieren koopt: even opletten dat je oude en nieuwe eieren niet door elkaar legt.
Een ei wat over de datum is kan voedselvergiftiging veroorzaken en daar ben je met een bedorven ei echt heel ziek van.
Eieren kunnen ook buiten de koelkast bewaart worden, maar dan moet je er wel voor zorgen dat ze koel staan en dat is in een huis meestal niet het geval.
Een keuken is eigenlijk al te warm.
Dat ze in een winkel buiten de koeling staan, komt omdat het in een winkel koeler is dan in je eigen keuken, vooral als je een open keuken heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kwaliteit van een ei gaat bij kamertemperatuur vier maal zo snel achteruit als in de koelkast, en ook de Salmonellabacterie vermenigvuldigt zich veel sneller.Koop de eieren die in een koele omgeving hebben gestaan en houd ze ook koud.Plaats ze niet in de deur van de koelkast, want van schudden wordt het eiwit dun.U kunt ze in een luchtdichte verpakking bewaren om vochtverlies en de overname van geuren uit andere levensmiddelen te voorkomen.Ik ben hier geen voorstander van ,want als er vocht bij de eieren komt,zou dit schimmelvorming kunnen bewerkstelligen en het accentueert de verschraalde smaak die geleidelijk in de eieren zelf tot stand komt.Bewaar ze gewoon in een schone plastic doos in de koelkast.Als U de eieren vers koopt en met zorg behandelt moeten ze in de schaal wekenlang houdbaar zijn. Eenmaal gebroken,zijn ze veel kwetsbaarder voor bederf en moet U ze direkt verwerken of invriezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eieren worden over het algemeen bewaard in de koelkast, maar dat is geen ideale plek. Eierschalen zijn namelijk poreus, en door de koude droge lucht in een koelkast kunnen de eieren uitdrogen.

Bovendien nemen de eieren gemakkelijk geurtjes op van andere sterk geurende producten in de koelkast. Het beste is de eieren te bewaren in een koele ruimte buiten de koelkast, dus bijvoorbeeld een kelder- of gangkast.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.vegatopia.com/vega/koken/ingredienten/9536-hoe-bewaar-ik-eieren