hoe komt het dat als ik maar een ontbijtkoek of een koekje meer eet gelijk aan kom?

hallo, ik ging me eigen net wegen en woog 47,1 ..terwijl ik de laatste tijd elke keer 46 weeg... gisteren avond had ik honger en at ik een ontbijtkoekreep *kapiteinkoek* en een droog kaakje extra en ben daar door aangekomen..hoe kan dat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (6)

Dat komt echt niet door die ene koek.
Je gewicht schommelt elke dag, door o.a. hormonen, vocht vasthouden, inhoud van je darmen en blaas etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
1x per week wegen is genoeg, en hecht er niet teveel waarde aan. Weegschaal zegt niet alles.
Ik ben bijvoorbeeld laatste tijd slanker geworden, maar weegschaal zegt hetzelfde. Ik heb meer spieren en minder vet.

Wat is trouwens je leeftijd en lengte? Want 47 klinkt best laag.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar de laatste tijd schommelt het van 45 naar 46.. en ben trouwens 24 jaar en 1,62..iedereen zegt dat het een onder gewicht is maar ben er toch nog niet tevreden mee
Ritsuka
11 jaar geleden
Je BMI is 17,9 je hebt inderdaad ondergewicht.
Hoezo ben je hier niet tevreden mee, wat is er niet goed aan? Als je je lichaam wilt verbeteren moet je zorgen dat je gezond en genoeg eet, en meer krachttraining gaat doen.
Dan word je strakker. Wat eet je ongeveer op een dag als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met die leeftijd en dat gewicht ben je te mager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik eet als ontbijt :volkoren beschuiitje met smeerkaas.
en een 0% vet toetje van 50 calorieen
na een uur eet ik een ontbijtkoek reepje van kapitein koek.
*ik eet elk uur wat*
daarna een appel.
en daarna een pakje crackers.
een mandarijn.
en een bakje noodles van 90 calorieen
wat augurkjes en nog een toetje
en als ik honger heb in de avond nog een mandarijn of augurk
en drink 2x per dag zo'n flesje vitamineswater.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft iemand je wel eens verteld dat je ongezond bezig bent?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt zelf al dat het een verslaving is geworden. Een verslaving heeft therapie nodig. Ik denk dat jij ook therapie nodig hebt Rebecca. (en dat bedoel ik niet verkeerd, ik heb zelf ook de nodige therapeuten 'versleten' in m'n leven).
Een hongerdieet zoals jij dat opsomt van 800 calorieën per dag, gecombineerd met een al fors ondergewicht: Dat schreeuwt wat mij betreft EETSTOORNIS.
Ga hulp zoeken, dan kom je er vast nog met niet al te veel moeite vanaf, en dan kun je je richten op alle leuke dingen in het leven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, want ik durf het ook tegen niemand te zeggen.
ik ben nu in totaal 14 kg kwijt en dat is wat ik ook wou gewicht verliezen, maar omdat ik nu zo bezig ben met het gewicht verliezen durf ik niet meer te eten
Ritsuka
11 jaar geleden
Beschuit vult totaal niet, amper voedingsstoffen.
0% vet toetje zal veel zoetstoffen bevatten.
Ontbijtkoek is alleen suiker
Appel is wel goed
Crackers is ook geen voedingswaarde
Mandarijn is goed
Noodles is vooral veel zout, verder niks
Augurken is wel aardig goed.
Vitaminwater is vooral suikers en zoetstoffen. Je eet VEEL te weinig, en heel erg ongezond. Veel te weinig vitamines en mineralen, amper vezels, geen groente, geen eiwitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alleen die flesjes 'vitaminewater' drinkt, drink je ook nog eens veel te weinig... :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik slik hierbij wel elke dag vitaminen pillen en was naar de dokter geweest en die had me onderzocht of ik te weinig vitaminen in me lichaam had.. en dat was juist goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik maak dit wel de laatste reactie, maar lees alle reacties nu nog eens weer Rebecca1988, en probeer dan eens een conclusie te trekken...
Je bent 24, dus zou je onder de categorie 'oud en wijs genoeg' moeten vallen en actie moeten ondernemen!
Ritsuka
11 jaar geleden
Wil je later nog kinderen rebecca? Dan zou ik maar snel zorgen dat je hulp krijgt, dit ondergewicht en ondervoeding kan blijvende schade aanrichten aan je vruchtbaarheid. Hopelijk ben je nog op tijd als je nu hiermee stopt.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik zie een hoop alarmsignalen. --  Behoorlijk ondergewicht.
--  Obsessief met voedsel bezig zijn.
--  Een belachelijk stringent eetschema. Dwangmatig.
--  Van alles precies weten hoeveel calorieën erin zitten. Veel gezonder is het als je (zoals ik) geen flauw benul hebt, of als je het aantal calorieën kunt benoemen in termen 'weinig', 'redelijk' en 'veel'.
--  Elke dag wegen. Da's nergens voor nodig.
--  Het niet durven zeggen. Je weet dus ergens wel dat je helemaal fout zit, maar dat ben je nog aan het verdringen. Tot slot: je kunt sterven aan ondervoeding terwijl je genoeg vitaminen en mineralen in je lichaam hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet dat ik oud en wijs genoeg moet zijn.. en ik weet ook echter wel dat ik fout bezig ben,maar weet gewoon niet hoe ik het moet stoppen,dat is gewoon heel moeilijk voor mij ..en kinderen wil ik heel graag krijgen maar heb een paar cyste IN me eierstokken,als ik die wil verwijderen dan ben ik me eierstokken kwijt dus mijn hele droom vielt toen al in duigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat ivf dan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik moet hier echt gewoon om huilen nu ik dit lees, want dat was altijd een van mijn grootste dromen.. een kindje hebben...heb het vaak geprobeerd nooit gelukt.. en dan lees ik dit en dan komt er toch weer moed in mijn lichaam en ik ga hier veel aandacht insteken dankjewel
Cryofiel
11 jaar geleden
Ook zonder dat - als je één probleem hebt, waarom zou je jezelf dan opzadelen met een tweede probleem? Ik weet wel wat de psychische achtergrond is: door een tweede probleem te creëren voel je de pijn van het eerste probleem niet meer zo erg. Maar als je er logisch over nadenkt... dan is het eigenlijk helemaal niet slim... En als je dan nu ontdekt dat er misschien wel een oplossing is voor je eerste probleem - dan is dat reden te meer om eerst eens je tweede (zelfgemaakte) probleem op te lossen. Het zal moeilijk zijn. Je zult jezelf tegenkomen. Je zult de confrontatie met je omgeving aan moeten gaan, en daardoor indirect met jezelf. Maar het zal het meer dan waard zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zal de test doen ..
Als je je weegt is het maar een momentopname.
Je gewicht schommelt op een etmaal ca. 1 kg.
Als je een plas doet weegt je meteen al 3 a 4 ons minder.
Als je poept scheelt dat ook al gauw en ons of 3.
Fixeer je niet op die 47 kg.
Een half uurtje lopen of fietsen scheelt ook al een paar ons.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou dan wordt het flink lopen hihi :P
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet gaan lopen om dat koekje te compenseren, dat is overdreven.
Maar antwoord klopt dat het schommelt de hele tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar ben gewoon te veel met me gewicht bezig .. elke dag weer en het is echt een verslaving geworden, dat eens moet ophouden .. maar weet niet hoe
Cryofiel
11 jaar geleden
Therapie doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wacht nog steeds op een wonder na alle therapie en opnames..:'(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is dus veel groter dan die ontbijtkoek en dat koekje! Dat maakt de vraag (en dus een antwoord) wel anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat therapie alleen helpt als je zelf eerst de oorzaak gaat zoeken bij jezelf.. en niet zomaar op therapie gaat lijkt mij ? want als je zelf niet er met volle 100% nog achter staat dan lukt het niet.. dus hoop echt dat ik alles eens anders ga/kan aanpakken
Je gewicht van vandaag is van veel meer afhankelijk dan dat koekje van gisteren.
Om echt de invloed van je eten (en ook van je bewegingspatroon want dat speelt net zo hard mee) in kaart te brengen moet je het over wat langere termijn meten. Zorg dat de omstandigheden zoveel mogelijk hetzelfde zijn, bijvoorbeeld altijd 's morgens na het plassen wegen.
Je hebt leuke apps om dit bij te houden, bijvoorbeeld TargetWeight. Ik heb bij mezelf gezien dat je veel of weinig eten pas een paar dagen later in je gewicht terugziet. Zo had ik me een paar dagen keurig aan m'n dieet gehouden, geen verschil, dan een dag wat meer gegeten en dan zag je de volgende dag toch een gewichtsafname.
Ik vind het het handigst om calorieën te tellen. Het gaat erom wat je in totaal binnenkrijgt. Eén zo'n koekje hoeft helemaal niet zoveel te bevatten. Zorg dat je alle benodigde voedingstoffen binnenkrijgt met niet teveel calorien. Calorien die je verbruikt zijn weer mooi meegenomen.
Veel succes en niet te druk maken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Vraagsteller is al te dun
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik hou zeker altijd mijn calorieen bij..
mijn calorieen staan meestal op de 800 per dag.
mensen zeggen dat dit te weinig is.
maar eet gewoon 3x per dag fruit.
crackers,volkoren beschuit met 15+ smeerkaas.
wat groente.
een bakje noodles.
een 0% procent vet toetje.
ontbijtkoek.
augurken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meid, dat is vééééél te weinig!
Ik ben bang dat als je zo door gaat, het niet goed komt met je. Als je zo gefixeerd bent op je gewicht, terwijl je behoorlijk ondergewicht hebt, dan klopt er iets niet..., en dat iets is dan vaak minder jouw lichaam, dan wel jouw lichaams-/ zelfbeeld.
1000 calorien per dag is al een streng dieet, en jij hóeft niet eens te diëten want je hébt al ondergewicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie nu dat dit een aandachtsvraag is, heb spijt dat ik geantwoord heb.
Ik at om af te vallen 5 bruine boterhammen per dag met beleg. Een paar stuks fruit en 's avonds een maaltijd van ongeveer 300-450 calorieën. Vaak soep en/of lekkere sla met bijvoorbeeld een ei. Daarmee ben ik dit jaar al twee keer 10 kg afgevallen, deed over die 10 kilo ongeveer 3,5 maand.
Als je anorectisch bent aangelegd, bedenk dan dat de weegschaal de waarheid spreekt en niet jouw ogen. Bereken je BMI, die moet tussen de 20 en 25 liggen. Als je eronder zit moet je gewoon je verstand gebruiken en niet meer afvallen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je hebt anorexia, een eetstoornis en een vertekend lichaamsbeeld, van wat ik zo snel kan zien.
Ik raad je aan om via je huisarts een doorverwijzing te krijgen voor professionele hulp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou wannabee het is geen aandachtsvraag hoor.
want die ken ik zo krijgen als ik die wil bij mijn ouders maar ik zit er gewoon erg mee en ik weet gewoon niet hoe ik dit moet stoppen.. gebruik ook als ik bijv iets waarbij meer calorieen inzitten .. *dit doe ik een keer per week* brood en chocola of koek ofzoo..gebruik ik laxeermiddelen.
ik vind dit zelf ook te ver gaan en het lijk net of ik er steeds dieper in draaf en ik wordt hier gewoon zwaar ongelukkig van..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NAAR DE HUISARTS!!
Bel NU maar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, sorry daarvoor en sterkte met je genezing. Probeer vooral je verstand te gebruiken, je gevoel laat je hier in de steek. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja maar ik durf de huisarts niet te bellen.. omdat ik dan naar een dieetiste verwezen wordt.. en die gaat zeggen dat ik ong 4 volkoren brood op een dag moet gaan eten en daar kom ik weer heel snel van aan. en aardappels ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ga je niet naar de huisarts, en ga je gewoon zo door. Dan ga je uiteindelijk dood aan ondervoeding... Hard? Ja, echt wel, maar wel de waarheid...
Ritsuka
11 jaar geleden
Je moet ook iets aankomen, totdat je weer op een gezond gewicht zit. Daarna kom je niet meer aan hoor, zeker niet als je het gezonde eten met wat sporten combineert.
Cryofiel
11 jaar geleden
Inderdaad, JanLast. Hard, confronterend - maar misschien (hopelijk) doe je daar een heel goede daad mee. Vraagstelster, wat zeggen nu die meetwaarden over je vitaminen als je geen calorieën (energie) binnenkrijgt? Als jouw ouders besluiten de gastoevoer in huis af te knijpen zodat de verwarmingsketel te weinig energie krijgt om het huis te verwarmen in de winter... dan kunnen ze alle kozijnen in de verf zetten, nieuwe schilderijen ophangen en meer van dat moois, maar het huis zal te weinig energie hebben om warm te blijven, met als gevolg dat de waterleidingen zullen bevriezen. Zullen je ouders dan ook zeggen: "Wat raar, hoe kan dat nou? We hebben het schilderwerk nog laten controleren door een expert, en die zei dat het dik in orde was!" Dat is precies wat jij zegt als je vertelt dat je genoeg vitaminen binnenkrijgt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kijk dit is de eerste keer dat ik hierover praat en toch ga ik wel heel erg nadenken nu zodat ik jullie hoor praten en hopelijk zet het me zo goed aan het denken dat ik toch besluit er wat mee te gaan doen
Ritsuka
11 jaar geleden
Heel goed rebecca, lees anders ook eens die site die ik in een reactie op je vraag gaf.
En stuur eens een berichtje naar Laurena op deze site. Zij heeft anorexia, en adviseerd mensen waarom het niet gezond is en wat de gevolgen kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank jullie wel voor jullie moeite en tijd voor mij en ik ga hier echt wat aan doen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@rebecca 1988
Wat jij eet zijn de ongeveer dezelfde dingen die ik mezelf toesta te eten(al het andere is 'verboden voedsel')
Beschuitjes,groente en fruit en 0% toetje(Optimel vla in mijn geval:0%suiker en 0% vet)
Zelfs de augurken!
Ik hoop echt dat je in gaat zien dat je een probleem hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie net dat je ook laxeermiddelen gebruikt.
Ik heb hierdoor een groot Kalium tekort gekregen en daardoor weer hartritmestoornissen waardoor ik met spoed in het ziekenhuis genomen moest worden.
Ik ga niet zeggen dat je anorexia hebt,dat is een diagnose die een arts moet stellen en waarbij je aan 4 DSM criteria moet voldoen,maar het lijkt er wel op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka
Ik zie nu net dat je vraagsteller naar mij verwijst. Ik had al gereageerd voor ik dat zag.
Ik hoop dat ze mijn waarschuwingen serieus neemt.
Het lijkt echt wel alsof steeds meer mensen een eetstoornis krijgen,ik had het er toevallig gisteren met mijn familie nog over.
Soms wil ik niet eens meer reageren omdat het voormezelf iedere weer confronterend is hoe ernstig ik er zelf nog steeds aan toe ben.
En er nog elke dag mee bezig ben.
En dat wens ik niemand toe,dus probeer ik de juiste raad te geven.
Bedankt voor je reactie,is toch een soort waardering en dat doet me goed,echt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kijk heel veel op internet en zie ook dat veel mensen met dit probleem zitten en me er niet verder in wil gooien maar vind het wel heel moeilijk en hoop dan ook echt dat ik eruit kom !! en hoop ook echt weer dat ik kan genieten van het eten en van het leven dank jullie wel allemaal en ritsuka ook veel sterkte !!
De meeste personenweegschalen hebben een flinke afwijking: als je wat meer op je tenen of op je hielen staat kan al snel een halve kilo schelen.

Weeg je elke dag rond dezelfde tijd, bijvoorbeeld als je net uit bed komt. Tussen 's avonds 11 uur en 's morgens 8 uur scheelt in mijn geval ongeveer een kilo. (voor en na het weekend ook trouwens....)

Met jou gewicht zou ik me geen zorgen maken over een kilootje meer. Van een kapiteinkoek kom je geen hele kilo aan. Misschien van een kilo kapiteinkoek :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je elke dag wegen is voor de meeste mensen (vooral dit soort vrouwen met een vertekend lichaamsbeeld) hééél onverstandig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weeg me 2x per dag, s'ochtends en s'avonds
Ritsuka
11 jaar geleden
Meerdere keren per dag wegen is 1 van de tekenen van een eetstoornis, je vertoont hier heel veel van
Cryofiel
11 jaar geleden
Je zit diep in de problemen. Je weet het, maar je durft het voor jezelf nog niet toe te geven. Je moet nu kiezen: toegeven hoe je er werkelijk aan toe bent, of doorgaan op je huidige weg - je kent de consequenties, ook al probeer je nog zo hard ze te verdringen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn andere dingen die je twee keer per dag moet doen. Jezelf wegen of de hele dag met je gewicht bezig zijn zitten daar niet bij.
47.1???

joh, ik zou nog een paar koeken nemen, tenzij je niet groter bent dan een meter, want dan ben je idd aan de zware kant.

maar dan nog kom je er echt niet van 2 koekjes aan.
als je weet hoeveel vet aan volume is als je praat over een kg kan jij ook weten dat je dit nooit uit een koekje of welk anders voedsel kan halen
(al zo je een blok roomboter opeten gaat je dit nog niet lukken)

bij wegen weeg je van alles: botten, lichaamsvocht, spieren en 'vet'. wegen is dus meest onhandige manier om te kijken als het gaat om dikker worden (ofwel vetpercentage)

de laatste dagen is het behoorlijk warm, wie zegt dat je niet die paar glazen water (of wat dan ook) hebt staan wegen?
dat zou veel logischer zijn dan enkel vet zien uitslaan op je weegschaal, die dan ook nog eens door 2 koekjes zouden komen?

dat klopt echt van meerdere kanten voor geen meter.
ofwel, de enige koek die ik hier zie is de koek van 'Jan'. ofwel: koek met de korte voornaam om het maar even zo te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag je niet elke dag fixeren op dat gewicht, als je veel vezels eet en water drinkt weeg je direct meer, maar dat is er zo weer af.
Als je veel alcohol gedronken hebt de avond ervoor, weeg je heel vreemd de dag nadien minder, terwijl je er eigenlijk dik van wordt.
Heb je veel beweging gehad of juist heel de dag voor je computer gezeten, dat scheelt allemaal, dat kan een kilo verschil uitmaken.
Trouwens laat eten is niet zo gezond, je lichaam is dan 's nachts aan het verteren terwijl het eigenlijk zijn energie nodig heeft om je hersens en andere lichaamsdelen te laten rusten en herstellen.