Kan dit visallergie zijn?

Ons valt al een tijdje op dat als onze dochter vis heeft gehad, vissticks of kibbeling, ze paar uur er na, koorts krijgt. Ook geurt haar urine echt naar vis. De dagen erna klaagt ze over buikpijn en pijn bij plassen.
Ik heb haar tijdje geen vis gegeven en vandaag aten we kibbeling. Altijd van de visboer. En paar uur erna, tada, koorts.
Kan het bijna geen toeval meer vinden.
Wie kent dit en weet of het dit zou kunnen zijn.
Ik maak volgende week sowieso afspraak bij huisarts.

Toegevoegd na 2 dagen:
Vandaag bij huisarts geweest. Het is een mogelijkheid dat het door de vis komt. We moeten nu een eetdagboek bijhouden. Wat ze eet en hoe ze reageert.
Ze is nog te jong om een duidelijke test te kunnen doen.
Dus alles bijhouden nu, incl ingredienten

Iedereen bedankt voor de antwoorden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Dat lijkt meer op een visintolerantie. Zeker omdat ze last van buikpijn heeft en koorts krijgt.
Een allergie uit zich meestal met jeuk, dikke tong, rode ogen o.i.d.

Maar een dokter zal idd uitsluitsel kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast bovenstaand antwoord kan het ook een glutenintolerantie zijn die het laat afgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vis zit, met kip en koemelk eiwit in de top tien van de meest allergene voedingsstoffen. Maar denk ook eens aan de kruiden die de visboer gebruikt. Vraag voor alle zekerheid even de samenstelling op. Misschien zit daar iets doorheen. En de olie waarin de vis wordt gebakken, is dat soms arachide olie (gemaakt uit pinda´s)?
Wees blij dat je zo duidelijk hebt dat het die vis is.
Nu nog even verder graven, zodat je de juiste gegevens hebt.
En geen vis meer van die visboer voor je kleine meisje natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct mee naar de huisarts gaan. Vis en noten allergie zijn twee van de ernstigste allergien die per keer dat iemand ermee in aanraking komt ernstiger worden. Als je het niet vertrouwd direct heen gaan. Als het te heftig wordt kan men in shock raken. Dat was even het schrikeffect, maar ga zowiezo naar de huisarts. Je kunt met dit soort ernstige dingen beter niet zelf gaan vogelen en dokteren. Hij kan uitsluitsel geven (of de specialist waar je naar doorgestuurd wordt). Als het wat anders is moet je het ook weten. Hoop dat je er gauw achter komt wat het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh oke..gelukkig maar...hopelijk blijft het zo anders moet je zo allert blijven als ze een keer uit logeren gaan. Dat is vreselijk. Ze dachten bij mijn dochter aan glutenallergie (was het gelukkig niet), maar daarom weet ik hoe lastig het is als je kind een voedselallergie heeft en wat erbij komt kijken. Heb een keer iemand meegemaakt met een visallergie die was zo ziek als een hond van haar tweede keer vis. Nou hopelijk heb je snel uitsluitsel en blijft het bij een product.