Brood op waterbasis,bevat dit werkelijk geen sporen van melk?

Op navolging van mijn vraag wat het verschil tussen kalkoen en kip is,deze vraag...

Brood op waterbasis (dus melkvrij!) is ook een onderdeel van het dieet van mijn hond.
Nu heb ik het brood dat in de supermarkt eens bekeken en op het etiket gekeken,maar daar kan ik niet veel wijs uit worden.
Op het etiket staat water,en kan verder niets vinden (althans ik kan niet wijs worden van alle benamingen op het etiket) dat op melk wijst.

In hoever kan ik van het etiket uit gaan dat het echt brood is op waterbasis?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2K

Het beste antwoord

Mijn nichtje had hele zware koemelkallergie en reageerde al heel heftig op het aflikken van mijn koffie lepeltje (koffie met melk) Of als haar zusje yogi had gehad en haar een natte kus gaf was het ook al fout, dus heel gevoelig!
Maar zij kreeg altijd WADDENBROOD en dat is altijd super goed gegaan, wadden brood bevat dus absoluut geen spoortje melk, maar wel zou ik het bij de bakker kopen, en ook altijd bij dezelfde en aangeven dat het om een allergie gaat en regelmatig vragen of de samenstelling nog steeds het zelfde is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zullen altijd wel sporen van melk in zitten. Maar weet je zeker dat je hond allergisch is voor meld, en niet voor granen?
Ik kan je wel advies geven over voeding van je hond, ik heb er heel veel over gelezen.

Toegevoegd na 23 seconden:
Waarom geef je je hond trouwens brood?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zoveel granen? Rijst en brood vallen ook onder graan. Ik kan je 2 dingen voorspellen:
Je hond krijgt ten eerste hetzelfde effect als op brokken
Je hond krijgt enorm veel tandplak en tandsteen.
In je vorige vraag zet je neer dat je specialist een dierenarts is, maar dierenarts leren op hun opleiding nauwelijks iets over voeding. Er worden alleen commerciële merken aangeprezen zoals Pedigree etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan nog niet gesproken over de tekorten die je hond dan oploopt. Véél te weinig eiwitten, véél te weinig bot(Geen), Véél te weinig orgaanvlees(Geen) en véél te veel granen! Dit is dus écht niet gezond voor je hond(je)!
Hier wordt je hond gegarandeerd ziek van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hond heeft nauwelijks iets aan groenten...
Een hond kan de celwand van planten niet verteren, dus het helpt alleen als je het pureert of uitkookt, en bij dat laatste zijn de meeste voedingsstoffen al verdwenen. Pureren is dus de enige optie, en dan verwoest je nogsteeds niet 50% van de celwanden mee. Een hond eet in de natuur dieren, waar bestaan die uit? Even op een rijtje:
~Spiervlees
~Orgaanvlees
~Vleesbotten Als je je hond geen brok geeft(Waar ik sowieso op tegen ben, 90% van de brokken zijn gewoon slecht) moet je er rekening mee houden dat je hond DIT nodig heeft!?
Als je je hond dit niet geeft, krijgt hij/zij tekorten! Je hond is waarschijnlijk allergisch voor een bestandsdeel van brokken, als je je hond BARF of NRV geeft, dan heb je daar ook geen last van, en hoeft je hond nu geen tekorten te krijgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, ga je gang hoor! Het is bij BARF sowieso niet de bedoeling dat je haar van de een op de andere dag op een reeënkarkas kan laten kauwen ;-) Het gaat me er niet om dát ze BARF/NRV krijgt, maar dat ze iets fatsoenlijks krijgt. Dit is dus gewoon géén goed dieet voor een hond! Dit is in ieder geval wel beter als Frolic brokken! Tsja, dat snap ik ook niet. Normaal gezien ben ik er niet echt fel op. Ieder z'n meut denk ik altijd maar zo. Maar soms vrágen mensen iets waarvan je denkt: Hier zijn ze niet goed mee bezig, en dan móet je even fel zijn om door te dringen. Op fora gebeurd dat ook massaal, maar dan bij íeder topic jammer genoeg. Die hond had misschien op BARF/NRV 17 of 18 kunnen worden! Wie weet, maar de algehele gezondheid van honden op BARF is vele malen beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha! Precies ;-)
Veel succes! Voor vragen kan je me PB'en. Even uit nieuwsgierigheid: Om welk ras/kruising gaat het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een prachtig beest dan!
In brood zit nooit melk, tenzij het staat aangegeven op de verpakking.