Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Appeltaart bakken met blokjes appel of plakjes?

Is een appeltaart beter te bakken met blokjes of plakjes. Want ik denk dat plakjes op elkaar gedrukt niet echt gaar worden in de oven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij bakken hem altijd met blokjes. Wil erg goed
Amadea
9 jaar geleden
Appel gaart snel genoeg. In dunne plakjes, bestrooid met kaneelsuiker, en rozijnen ertussen verdeeld. Lekkere zandtaartbodem, en een raster van restreepjes eroverheen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@amadea.... ik krijg al trek van jouw verhaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan allebei.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plakjes of blokjes maakt niet zoveel uit. Als ze maar niet te dik of groot zijn. Want als de taart bruin is moet de appel gaar zijn. Ik vind blokjes er lekkerder uitzien..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon in plakjes, in verband over elkaar leggen (half over elkaar), zo doe de meeste banketbakkers het ook. De baktemperatuur is hoog genoeg om ze te garen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Blokjes of plakjes maakt niet uit , niet op een te hogen temperatuur bakken anders heb je kans dat het deeg te donker en niet gaat wordt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik Zou blokjes doen, ik heb zelf het ook eens geprobeerd met plakjes. Maar dat werdt helemaal niks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding