Appeltaart bakken met blokjes appel of plakjes?

Is een appeltaart beter te bakken met blokjes of plakjes. Want ik denk dat plakjes op elkaar gedrukt niet echt gaar worden in de oven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
3.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij bakken hem altijd met blokjes. Wil erg goed
Amadea
9 jaar geleden
Appel gaart snel genoeg. In dunne plakjes, bestrooid met kaneelsuiker, en rozijnen ertussen verdeeld. Lekkere zandtaartbodem, en een raster van restreepjes eroverheen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@amadea.... ik krijg al trek van jouw verhaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan allebei.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plakjes of blokjes maakt niet zoveel uit. Als ze maar niet te dik of groot zijn. Want als de taart bruin is moet de appel gaar zijn. Ik vind blokjes er lekkerder uitzien..

Het beste antwoord

Gewoon in plakjes, in verband over elkaar leggen (half over elkaar), zo doe de meeste banketbakkers het ook. De baktemperatuur is hoog genoeg om ze te garen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Blokjes of plakjes maakt niet uit , niet op een te hogen temperatuur bakken anders heb je kans dat het deeg te donker en niet gaat wordt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik Zou blokjes doen, ik heb zelf het ook eens geprobeerd met plakjes. Maar dat werdt helemaal niks.