ik ben nu weken al eventjes bezig met op mijn voeding te letten enz. Maar ik heb nu af en toe last van duizeligheid, weet iemand hoe dit komt?

Dieet enz

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan natuurlijk een soort afkickverschijnsel zijn, omdat je door anders te eten bepaalde stoffen mist (of in mindere mate), maar het kan ook zijn dat je te weinig eet.Je valt ook echt niet af doordat je dat ene zoutje of chocolaatje weigert. Soms kan je daar gewoon behoefte aan hebben. Maar alles moet met mate! De beste methode is, veel eten. Dit klinkt gek, maar het is beter om de 2 uur iets te eten, dan 3 keer een complete maaltijd. Zo blijft je maag werken en de voedselvertering en stofwisseling op gang. Ook is het goed om eens een goed gevulde maaltijd als bijv. chili con carne te eten. je zult zien, dat geeft zo`n verzadigd gevoel dat je vanzelf niet meer aan eten hoeft te denken. Als je al geen suiker meer gebruikt, neem dan fruit met zijn eigen suikers. Als je de frisdranken laat staan en vers vruchtensap neemt, heb je al gewonnen. Drink vooral water, dit vult ook en helpt je afvalstoffen af te voeren. Knabbel af en toe op een stengel bleekselderij, dit helpt met ontslakken (ontgiften) Rauwe zuurkool en asperges doen dit ook.

Eet langzaam en geniet.Op deze manier zijn je hersenen ontvankelijker voor verzadigingssignalen van je lichaam.
Wordt je snel duizelig na het drinken van koffie of thee, dan stimuleren ze waarschijnlijk je eetlust. Matig dan de consumptie hiervan.
Bezig zijn is sowiso een goed eetlustremmer. Daarom eten mensen meer in het weekend dan op drukke werkdagen. Natuurlijk kun je best eens lekker ontspannen voor de tv. maar bedenk wel, dat je door niets te doen, vaak trek in eten krijgt.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

door het veranderen van je eetpatroon waar je lichaam niet aan gewend is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan eet je wellicht toch te weinig, of heb je te weinig eetmomenten per dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duizeligheid kan komen door te weinig suiker in je bloed.

Overigens: de beste manier om je eetpatroon duurzaam te veranderen is om dat *langzaam* te doen. Anders gaat je lichaam protesteren. Je lichaam kan best omgaan met weinig suiker, maar dan moet het dat wel gewend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan te maken hebben met je suikergehalte. Omdat je lichaam waarschijnlijk niet dezelfde hoeveelheden binnen krijgt als het gewend is of omdat je minder suiker tot je neemt, kun je je flauw gaan voelen. Soms ben je ook wat eerder duizelig. Je kunt dit redelijk snel ondervangen door een stuk fruit te eten. Door de fructose die erin zit voel je je al snel beter. Je kunt je lichaam/ hersenen voor de gek houden door zo nu en dan een glas light sinas te drinken. Het lijkt dan of je suiker binnenkrijgt (daar stellen je hersenen zich ook op in), maar er zitten geen calorien in. Je lichaam geeft het signaal om suikers tot je te nemen minder snel af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik me slap voel, drink ik een beker bouillon van Maggi of Knorr daar kikker je echt van op en kun je er weer tegen. Het kan dat je lichaam een tekort aan mineralen en / of suikers heeft.
Daarom kun je je duizelig gaan voelen.