Is shoarma te vet voor je? Dat je er dik van word

Is het zo dat je er dik van word of van de knoflooksaus licht het eraan hoeveel je er van eet? En hoe vaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.6K

Antwoorden (6)

Zowel het vlees als de saus bevat een bepaalde hoeveelheid calorieën. Als je meer calorieën binnenkrijgt dan je nodig hebt, wordt het overschot opgeslagen als vet. Dus als je er teveel van eet, word je dikker.
13 jaar geleden
Je wordt van voeding niet dik; dat is wijdverbreide onzin!!! Je wordt dik als je meer calorieën tot je neemt dan je verbruikt en dan langdurig.
De saus van shoarma is vet, net als de meeste sauzen. En als je dat es een keer eet, dan ben je echt de dag erna niet 10 kilo zwaarder hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Hoe neem jij dan calorieën tot je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dezelfde manier als jij denk ik??
Overigens had ik jouw antwoord nog niet kunnen zien toen ik de mijne gaf.
Als je Shoarma maakt van mooi mager vlees, en ook nog 's grilt is er niets mis mee, maak een knoflooksaus op basis van yoghurt en slasaus is het helemaal goed. Helaas is het vlees en saus in de gemiddelde shoarmatent van belabberde kwaliteit, dus gewoon zelf maken, op de enige juiste manier. Doe je bakken in een grillpan, dan het overbodige vet afgieten en weggooien zodat je mooi droog geroosterd vlees overhoudt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shoarma is niet direct het gezondste voedsel voor je, en wordt vaak gecombineerd met vette sausjes.

Van het een keertje te eten word je heus niet aanzienlijk dikker, maar dat geldt ook voor bvb. patat, en ijsjes ...
Als het geen gewoonte wordt om het vaak te eten en je hebt een normale stofwisseling moet je hiervoor dus niet panikeren.

Je krijgt wél veel calorieën binnen, als je niet sport of zittend werk hebt, zullen je teveel aan calorieën opgeslagen worden als vet.

Bewegen staat gelijk aan calorieën verbranden, zodat ze de kans niet krijgen om zich als vet op te slaan.

Om even je vraag concreet te beantwoorden:
Ja, als je er meer van eet dan je verbrand wordt je dikker, en als je shoarma meer of vaker eet, zal de hoeveelheid vet groter worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, te vet en ja, je word er te dik van.
(light) knoflooksaus bestaat niet.
Je bent goed bezig als je dit beseft en als je gaat voor de echte dieet-vormen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan hoe je het maakt. Als je voor het vlees kip of zelfs tempeh gebruikt, en voor de knoflooksaus een saus op basis van yoghurt maakt dan valt het wel mee. Ook nog een volkoren of meergranen broodje erbij en het is niet eens zo'n slechte maaltijd meer, met een lekkere salade erbij..
Shoarma van de afhaal is doorgaan veel minder gezond. Het vlees en de sauzen bevatten vaak veel vet, en de broodjes zijn ook niet zo bijzonder gezond.