Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je je friet al hebt gefrituurd, kan je het daarna nog opwarmen in de magnetron?

Ik had deze discussie het laatst met een vriend. Ik dacht dat het niet kon. Ja natuurlijk kan het wel maar is het niet te eten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jij hebt gelijk. Het wordt een kledderig gedoe. Op zich is het wel eetbaar in de zin dat het niet giftig wordt of zo, maar het krokante gaat helemaal van de frietjes af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima, duidelijk antwoord.

Andere antwoorden (5)

Je geeft zelf het antwoord al als je het opwarmt in de magnetron is het niet lekker knapperig meer maar slap. Je zou het wel even in de over kunnen warmen of kort terug in de frituurpan.

Toegevoegd na 48 seconden:
over=oven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan krijg je heel sledderige frieten, yeck.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sledderig , leuk woord ;)
Het blijft te eten, maar verwacht geen knapperig frietje, meer een slappe hap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het verwarmd in een papieren zak (boterhampapier) dan kan dat best wel, en smaakt het ook nog. Je kunt het niet los in een schaaltje ofzo doen, want het vet spettert en het vocht zorgt dat ze slap worden. Maar in het papier trekken het vet en het vocht. Het moet wel pure friet zijn, niet met saus en andere accessoires.

Toegevoegd na 2 minuten:
verwarmd = verwarmt
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Het kan idd, maar het is op zich niet zo lekker. Sommige mensen eten het mss graag, want ieder zen smaak is anders natuurlijk, maar geef ze mij toch maar van uit de frituur ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding