Ale je twee geopende flesjes pils op elkaar tikt, dan begint de onderste enorm te schuimen. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Door de schok, smelten twee belletjes samen en dan worden ze groot genoeg om omhoog te gaan, komen andere bellen tegen, versmelten weer enz enz... Dat is het...

Zo ook dat het hard regent even als de donder heel hard klinkt... De druppeltjes smelten samen op dat moment...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit flesje krijgt de trilling door die hij van het bovenste flesje ontvangen heeft. Door die trilling gaat het bier schuimen. (net zoals je hem schudt, alleen wat minder heftig)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je ze hard genoeg op elkaar slaat ontstaat in het onderste flesje vacuüm dat zo snel weer word opgevuld met bier, dat de bodem eruit kan knallen (serieus waar!)