Is thee een jaar na de THT datum verstreken is nog te drinken?

Het gaat hier om gedroogde Pu-Erh thee in theezakjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezelig potje gv
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, gezellig, een theekransje...:)

Het beste antwoord

Ik ben thans bezig met een pakje Pu-Ehr thee wat een houdbaarheidsdatum had tot 30-11-2009. Ben op de helft en drink af en toe wanneer het uitkomt een hele pot thee, gezet van zo`n theezakje.

Het smaakt mij prima, dus ja, wat mij betreft is het nog te drinken!

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens heb ik het doosje een week of twee geleden uit de doorzichtige plastic verpakking gehaald.

Toegevoegd na 7 minuten:
Deze thee kan trouwens vochtafdrijvend werken en is daardoor niet altijd geschikt om s`avonds laat te drinken, mits je het geen probleem vindt om er s`nachts uit te moeten voor een kleine boodschap...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De smaak zal minder zijn, maar je wordt er niet ziek van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, +
ik zelf doe het al een tijdje wel wel goede nacht rust van de bio winkel en magic dreams en heb nog geen problemen de doosjes waren nog dicht en roken nog erg lekkker

Toegevoegd na 52 seconden:
ik ga gelijk ff een potje zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe met je mee!
+
ik dacht zelf dat thee min of meer onbeperkt houdbaar is mits DROOG en donker opgeslagen.
Misschien is de smaak iets minder maar bedorven zal toch wel niet
13 jaar geleden
Gewoon doen, als het muf zou smaken merk je dat snel genoeg. Bederven doet het niet als het droog bewaard is.
Als het te vochtig bewaard is, kan het zijn gaan schimmelen of kunnen er (heel uitzonderlijk) kevertjes in rondwaren die elders in de voorraadkast zitten (in meel of zo).
Aangezien jouw thee in zakjes zit, zou je dat direct moeten zien aan knaagsporen, zijn die er niet, dan zou ik gewoon op de smaak afgaan: smaakt het goed, dan lekker gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker wel.
De meeste van die datums op levensmiddelen zijn een truuk van fabrikanten om zo veel mogelijk te mogen weggooien en er voor te zorgen dat consumenten maar blijven kopen, kopen kopen.

Dat is de laatste tijd volop in het nieuws geweest.