Wat zijn de eventuele allergische reacties na het eten van Meerval (Catfish)?

Een vriendin van mij kreeg gisteren na het eten opeens last van een opgezwolle, zere keel en verhoging. Ze denk dat het misschien door de Meerval komt. Kan dat, of zouden het bij een allergie andere reacties moeten zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mensen kunnen een allergische reactie krijgen door het eten van onder andere vis. Onder meer reacties van de huid, de luchtwegen en het spijsverteringskanaal. Als ik dit zo lees zou ik het toch even in de gaten houden en zeker een huisarts bellen als je het niet vertrouwt. Het is altijd beter het zekere voor het onzekere te nemen. Zie bijgevoegde link.

Bronnen:
http://www.huidinfo.nl/voedselallergie.html

Alles kan gebeuren bij allergie, maar wat jij hier beschrijft is bijna niet een allergische reactie, maar een teken van intolerantie... Allergisch is een totale reactie van het hele lichaam, overal komt het protest vandaan, als mensen met wespensteekallergie een steek oplopen dan kan het hele lichaam zeer snel in een shock komen te verkeren en daar lijkt jouw verhaal niet op... Dit ruikt eerder naar een intolerantie, de verschijnselen kunnen net zo fel en pijnlijk zijn, maar meer plaatselijk of lokaal optreden... Ik kan we wel een methode geven om erachter te komen, over een week nog eens dezelfde vis eten, dan weet je het... :-))

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100