voor een kenner denk ik wel, voor een leek zal het geen verschil uitmaken.
zelf (hoewel ik het verschil niet zal proeven) denk ik dat het voornamelijk te maken heeft met wat de kip eet, en hoe die leeft (met of zonder veel stress).
een kip die in een ander land leeft en dus een andere soort is, eet andere dingen, leeft onder andere omstandigheden.
dus ik denk ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een gekookt ei smaakt idd anders dan een gebakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist? het gaat om verschillende soorten kippen en de eieren ervan. . dat heeft volgens mij niets te maken met hoe je een ei bereid. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als je de eieren van verschillende soorten kippen bakt, zit er verschil tussen de gebakken en de gekookte eieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat je alweer een minnetje hebt gescoord. iemand schijnt dat bijzonder leuk te vinden volgens mij.
Bij mij is het ook steevast raak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Nynke: Nou is dit natuurlijk niet een serieus antwoord en niet-serieuze antwoorden scoren nu eenmaal snel minnetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik even weten, wat er niet serieus aan mijn antwoord is? Misschien dat ik de vraag anders interpreteer dan anderen dat doen, maar daar geeft de vraag juist aanleiding toe. Waarom zoude niet serieuze antwoorden snel minnetjes moeten scoren widar? Het is toch niet zo,dat er op GV alleen maar azijnzeikers zitten?
Tussen diverse kippen-soorten is verschil in smaak moeilijk te herkennen. Wel smaakt 't eitje wat je krijgt van de buurman die z'n kippen nog op de ouderwetse manier verwent, heel veel beter/anders.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De smaak van het ei zit geconcentreerd in de dooier en is afhankelijk van wat de kip eet. Ik vind zelf dat de smaak van een kippenei van een kip die met mais gevoerd is voller smaakt dan een ei van een kip die met graan gevoerd is. De dooier is ook dieper geel van kleur. Maar of het van een legbatterijkip afkomstig is , of van een scharrelkip, dat proef je normaal niet.
amc
13 jaar geleden
Ik kan me van vroeger herinneren dat kip en eieren naar vis smaakte (destijds werden de kippen met goedkoop visafval opgekweekt) tegenwoordig gebeurt dat niet meer. Ik denk dat de kwaliteit van het voedsel wat de kippen krijgen wel degelijk van invloed is van de smaak van de kip of het ei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Je kunt er een studie van maken of de soort kip en wat die eet van invloed is op de smaak, maar ik denk dat de meeste mensen het bij de meeste toepassingen niet zullen proeven. Ik althans niet. De manier waarop het ei wordt bereid is volgens mij van veel grotere invloed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kenners zeggen dat bepaalde rassen een 'lekkerder' ei leggen. Ook zou het vlees van bepaalde kippen lekkerder zijn.

Zo zou, volgens Landleven, de Chaamse hoen de lekkerste eieren leggen en het lekkerste vlees hebben.

Als ik in de supermarkt eieren koop, proef ik nauwelijks verschil tussen tussen eieren. Biologische eieren vind ik nog het lekkerst smaken.

Maar ik haal wel eens eieren bij de boer, waar de kippen rondscharrelen en van alles te eten krijgen en dan proef je echt wel het verschil!

Binnenkort eet ik eieren van mijn eigen kippen, de Chaamse hoen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook een paar kippen, Barnevelders. Maar ik proef echt geen verschil tussen de eieren van deze kippen en eieren uit de supermarkt. Wel de manier van bereiding maakt verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eieren met een vol oranje kleurige dooier
smaken het lekkerst.
Zoals het 4 granen ei.
Het dieet van een kip
is wel zeker bepalend voor de smaak van het ei.
Bij AH is er nu het oerei.
Deze kippen hebben zelfs insecten op het menu staan.
Heerlijk smakende eieren.
Het ras zal ook wel van invloed zijn
echter het dieet van een kip is het meest smaakbepalend
hoe het ei zal smaken.