Fenegriekpoeder is een lekker, wat hartig / bitter kruid, dat je eigenlijk net zo als knoflookpoeder of uienpoeder of paprikapoeder e.d. naar smaak kunt gebruiken in verschillende gerechten.

Het is niet heel uitgesproken, dus past zowel in Hollandse als (midden)oosterse als mediterrane gerechten, samen met, uiteraard, verschillende andere kruiden.

Dan zijn er nog wat gezondheidsclaims- zoals voor de meeste kruiden - maar zelf hou ik daarbij altijd liever een slag om de arm om echt wat te doen, moet je hoeveelheden gebruiken die ook potentieel schadelijk kunnen zijn. Gebruik het dus gewoon - met mate - voor de lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Fenegriekpoeder kan je gewoon in het eten verwerken. Het is lekker bij worteltjes, soepen en sauzen. Verder smaakt het in in salades, groenteschotels, currysaus, gebak, brood, vlees, en als kaaskruiden.
Amadea
12 jaar geleden
Ik ken het alleen van dat we het aan de paarden geven voor de luchtwegen, als ze wat hoesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fenegriek is weldadig voor de luchtwegen. Ook ik ken het uit de paardenwereld.