Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Fenegriekpoeder is een lekker, wat hartig / bitter kruid, dat je eigenlijk net zo als knoflookpoeder of uienpoeder of paprikapoeder e.d. naar smaak kunt gebruiken in verschillende gerechten.

Het is niet heel uitgesproken, dus past zowel in Hollandse als (midden)oosterse als mediterrane gerechten, samen met, uiteraard, verschillende andere kruiden.

Dan zijn er nog wat gezondheidsclaims- zoals voor de meeste kruiden - maar zelf hou ik daarbij altijd liever een slag om de arm om echt wat te doen, moet je hoeveelheden gebruiken die ook potentieel schadelijk kunnen zijn. Gebruik het dus gewoon - met mate - voor de lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Fenegriekpoeder kan je gewoon in het eten verwerken. Het is lekker bij worteltjes, soepen en sauzen. Verder smaakt het in in salades, groenteschotels, currysaus, gebak, brood, vlees, en als kaaskruiden.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Ik ken het alleen van dat we het aan de paarden geven voor de luchtwegen, als ze wat hoesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fenegriek is weldadig voor de luchtwegen. Ook ik ken het uit de paardenwereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding