Zijn moutextract, gistextract, aroma,natuurlijk aroma ook smaakversterkers? dus zeg maar andere namen voor de E612 nummer?

Toegevoegd na 7 uur:
E621 moet het zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
Lastig dat ze allemaal schuilnamen gebruiken, het kan er dus wel inzitten glutamaat , maar het staat er niet op. Begrijp ik het goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt wellicht E621? Inderdaad wordt met gist extract hetzelfde bedoeld.

Antwoorden (4)

Ik kan je niet aan allemaal helpen maar gistextract is absoluut een smaakversterker. Het wordt bijv gebruikt om kippensoep van een kippensmaak te voorzien zonder veel extra kip te hoeven gebruiken.

Volgens mijn lijst zijn de nrs 620-650 smaakversterkers en het zijn er dus heel veel

Toegevoegd na 53 seconden:
gistextract valt mogelijk onder de ribonucleotiden
12 jaar geleden
Het zijn geen andere namen voor natriumglutamaat (het is overigens E621, niet E612). Wel bevat gistextract natriumglutamaat en bevatten de moutextract, aroma en natuurlijk aroma vaak natriumglutamaat (maar dus niet altijd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een verschil tussen smaakverbeteraars en smaakversterkers'.
De door jou genoemde produkten zijn smaakverbeteraars, en dat is iets heel anders.
Zij maken het produkt voller van smaak doordat ze zelf smaak hebben.
Het wil echter niet zeggen dat er fabrikanten zijn die er toch nog een beetje E621 door kieperen, om de reeds goede smaak nog hoger te krijgen.
E621 ofwel mononatriumglutamaat en Ve Tsin zijn smaakversterkers, maar hebben zelf geen smaak. Aan een snelle, makkelijke en goedkope eetstijl zitten absoluut nadelen voor de gezondheid. Zo is uit veel onderzoeken gebleken dat E621 een neurotoxische (schadelijk voor de hersenen) en een eetlustverhogende werking heeft doordat dit het endocriene systeem (hormoonsysteem) kan ontregelen. Dit hormoonsysteem regelt namelijk uw honger- en verzadigingscentrum.
Kook zoveel mogelijk met verse producten en maak zelf sauzen, soepen en bouillons. Biologische producten bevatten over het algemeen geen smaakversterkers of in ieder geval niet in de vorm van E621. Biologische vleeswaren mag ook geen E621 bevatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo mijn vader heeft een allergie voor smaakversterkers en aroma s jeuk aanvallen etc.maar hij heeft het boekje wat zit er in u eten.
daar staan alle nummers in beschreven ook de goede nummers