wanneer weeg ik mij het beste en waarom?

ik ben nu aan het afvallen maar nu vraag ik me wanneer ik me het beste weeg? en waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Beste `s ochtends.
Hetzelfde tijdstip en het liefst naakt (of elke keer met dezelfde kleding aan)

Je gewicht is `s ochtends het neutraalst.

Maar wat gewoon het belangrijkste is, is dat je telkens op hetzelfde tijdstip weegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 en weeg je 1 maal per week.
En ben je van het vrouwelijke geslacht, houd er dan rekening mee dat je voor je menstruatie spontaan kan aankomen, dat kan soms heel frustrerend zijn.

Andere antwoorden (5)

Niet meer dan een keer in de week, op een vaste tijd. Je gewicht kan schommelen en het is heel frustrerend als er vandaag een kilo af is, morgen een pond erbij en overmorgen weer hetzelfde blijft
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die 2 minnen slaan nergens op!
Van mij een plus want het klopt hoor.
Ik heb dat ook zo gehoord van de diëtiste in het ziekenhuis.
Al is het in mijn geval dan juist niet om (nog meer) af te vallen.
Maar goed advies dus!
Het beste moment waarop je jezelf kan wegen is in de ochtend net na een bezoekje aan het toilet.

Zo hebben de afvalstoffen je lichaam al verlaten en rekenen deze niet mee met het gewicht.
Ook omdat het ochtend is , is dit het gewicht waarmee je de dag begint.

Zo zal je die dag nog wel wat nuttigen waardoor je aankomt en ook wat verbranden zodat je wat afvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke vrijdag morgen lijkt mij het verstandig en waarom? In het weekend eet en drink je altijd meer dan doordeweeks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb zelf de ervaring dat ik vrijdagochtend ongeveer 1 kilo minder weeg dan maandagochtend... (Het goede, luie, weekendleven...)
1x nu,en 1x na het afvallen.waarom?omdat je dan maar 2x hoeft te wegen,kun je de rest van de tijd besteden om af te vallen.
12 jaar geleden
1x per week 's morgens wegen
Wat nog beter is, meten!
Meten is weten...
Meet elke maand de omtrek van je buik, billen en armen.
Als je lijnt en sport, wordt je vetweefsel omgezet in spierweefsel. Dit weegt zwaarder en lijkt het of je geen vetweefsel bent kwijtgeraakt.
Succes!