zeker aan te raden, mits het vers wordt bereid voor je. toen ik er was heb ik alleen maar langs de weg gegeten. heerlijk en goedkoop. ik ben maar 1 keer ziek geweest van het eten, en dat was in het restaurant van een hotel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

het eten ij stalletjes is overal ter wereld niet aan te raden..
ook al lijkt het dat alles goed word verhit e.d
de hygiene is ver te zoeken, en vooral de poepbacterie viert hoogtij in zulke eet stalletjes..
je kan beter gewoon eten in een restaurant, en zeker goed opletten want je vakantie is echtover als je aan de spuitpoep raakt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is over het algemeen niet aan te raden, het wordt niet zo hygienisch behandelt als in nederland. dus zijn wij het niet gewend, en daardoor worden we ziek. (onder andere).

Toegevoegd na 6 minuten:
je zou het wel kunnen proberen, maar niet als je voor 3 weken daar bent. dan ben je de rest van je tijd ziek als je daar bent.

maar als je er echt gaat wonen, of iig langer blijft dan gewoon 'een' vakantie. dan kun je het wellicht proberen.(dit heb ik gehoord van onze gids)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Thaise bevolking is heel hygiënisch. Maar in de eetstalletjes langs de weg kunt u als toerist beter niet gaan eten, hoe lekker de geroosterde stokjes saté ook ruiken. Want het kan toch gebeuren dat u maag- en darmstoornissen krijgt. Vaak wordt dit door oververmoeidheid veroorzaakt, het drinken van ijskoude drankjes en de temperatuurverschillen.
Om maag- en darmklachten te voorkomen is het belangrijk dat u niets eet dat ongekookt is of vooraf geschild. En drink geen leidingwater, alleen water uit flessen die "verzegeld" zijn. Als u toch last krijgt, is imodium (loperamide) een probaat middel.
Thailand kent enorm veel exotisch fruit: mango's, verse ananassen, rambutans, bananen en papaja's. Die smaken het lekkerst wanneer ze vers geplukt zijn. U zult ze in overvloed aantreffen bij de buffetten en in de stalletjes langs de weg.
Amadea
13 jaar geleden
Ik heb ze gezien en beveel het je niet aan. Alhoewel het er gezellig en lekker uitziet allemaal. Als je ziet hoe ze het bordje schoonmaken in een teiltje water dan heb je al gegeten en gedronken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk ook (zonder garantie natuurlijk) dat het op zich goed kan, vooral als je niet zo heel gevoelig bent.

wij hebben het zelf wel altijd gedaan (in Thailand maar ook in vergelijkbare landen) en nooit ellende van gehad, echter....

wij aten waar veel lokale mensen ook aten, dan weet ze zeker dat het geen eten van een paar dagen geleden is. Ter plekke klaargemaakt is helemaal ok, maar de schaal homemade tortilla's in mexico pakte ook goed uit. En vertrouw ook op je zintuigen, als het raar ruikt of smaakt, niet eten (zijn wij 1x ingestonken zie hieronder).

de enige keren dat wij ooit zware darmproblemen hebben gehad is na een relatief sjiek restaurant geweest. Achteraf rook het raar en toen dachten wij, dat hoort vast zo (dom dom dom). In dat soort gelegenheden eten echt alleen westerlingen en als het een paar dagen niet zo druk is ligt het eten mogelijk langer, vooral salades zijn daarom berucht.

Wat we trouwens NOOIT namen, niet langs de weg en niet elders is IJS!!!

Gewoon zo veel mogelijk eten wat de bevolking ook eet, dus als die allemaal kip eten, dikke pech, 3 weken kip en niet toch rund of zo bestellen
13 jaar geleden
Je moet alleen oppassen voor het water daar .
Zelfs het leiding water wordt afgeraden om te drinken .
Drink alleen water uit plastic gesloten flesjes en daar moet je ook goed kijken bij die stalletjes waar het water vandaan komt .
En eet alleen eten wat niet zo snel bederft .
En oppassen met schraapijs omdat je niet weet waar het water vandaan komt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige stalletjes wordt het vlees al in de ochtend gefrituurd en dat ligt dan de hele dag te wachten tot het wordt verkocht en gegeten. Deze kan je beter mijden.

Als het voor je neus wordt bereid is het veilig te eten.
Ik ben net een maand in Thailand geweest en heb overal heerlijk gegeten (zonder ziek te worden).
Tegenwoordig zijn de Thais erg hygienisch, in de fruitstalletjes staat 1 persoon te snijden met plastic handschoentjes aan en een ander rekent af en raakt het geld dus aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt overal veilig langs de weg eten waar ze voor je neus het gerecht dat je wenst in de wok bereiden. Dit gaat snel en gebeurt op hoogvuur in kokend hete olie. Dat zorgt ervoor alle ongewenste ziektekiemen worden doodgekookt.

Voor de rest geen ijsjes zoals je al hebt kunnen lezen maar ook geen salades want daar ga je dan vaak weer de mist in als je denkt in een goed hotel veilig te kunnen bestellen. De sla is vaak gewassen onder de kraan en daar gaat het dan weer mis.

Water alleen uit flessen drinken en dus niet uit de kraan. Moet goed gaan zo enne...het eten is er heerlijk, ik ben er wel eens geweest en at 2 keer per dag warm, gezond en lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou er eerlijk gezegd niet gaan eten. Het is erg onhygienisch. Het ziet er misschien lekker uit, maar het zal er vast niet zo goed zijn als in de stad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk of het er erg druk is, in dat geval wordt eten steeds vers bereid.. Is het erg rustig.. dan ligt het eten er waarschijnlijk al even.. Let ook op of er vooral veel locals komen, die weten vaak wel waar je het beste kan eten.