heeft het nut om de buikspieren te trainen als je toch aventoe (tussendoortjes)dingen mt suikers en vet eet?

En wat is maximum van suikers en vet per dag? ik ben 1,88m en weeg 68,5-70 kilo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Echt nut heeft het niet.

In die zin dat je STERKE buikspieren geen toegevoegde waarde hebben aan je bezigheden in het dagelijks leven. Behalve bij duursporters, sterke buikspieren kunnen bij hen helpen voor een betere ademhaling, maar daar hoeven ze niet sterk voor te zijn.

Ik neem verder aan dat je bedoelt dat of je wel een sixpack krijgt. Dat hangt er vanaf hoeveel je beweegt. Als je veel beweegt zul je een sixpack krijgen, ookal eet je af en toe een tussendoortje.
Maar ookal ben je megadik, je buikspieren groeien wel, alleen zie je ze niet.

Dus echt NUT heeft het niet, maar wel effect. Je buikspieren worden sterker en als je een goede balans hebt tussen je voedsel en beweging zul je nog een sixpack hebben ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mijn lengte is 1,88m en 68,5-70 kilo als ik dat gewicht kan behouden+ik train zou het dan lukken van die sixpack men bmi is 19-19,5
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja kijk, je BMI zegt niet veel als je ook krachttraining doet. Je spieren wegen zwaarder dan vet, dus is de BMI test niet volledig betrouwbaar. Als je geen krachttraining doet, dan kan de BMI test wel kloppen, maar ik maak er nooit gebruik van. Maargoed, je buikspieren zichtbaar maken is best lastig. Je zult intensief moeten cardioen om ze echt zichtbaar te maken. Maar je wilt er natuurlijk niet uitzien als een scharminkel dus moet je ook krachttraining doen over je hele lichaam. Gewoon je buikspieren 2 tot 3 keer in de week trainen en daarbij nog krachttraining doen voor andere spieren. Dit zorgt voor een snellere verbranding. Daarnaast nog intensief cardioën en een klein beetje op je eten letten. Af en toe een snack kan geen kwaad, maar hou het op AF EN TOE. Verder is het bullshit dat je buikspieren geen rustdagen nodig hebben. Het zijn gewoon SPIEREN en buikspieren gaan met trainen ook kapot dus moeten ze hersteld worden. Train ze dus 2 tot 3 keer per week.
Verder moet je geen sit-ups gaan doen op een matje. Dit is slecht voor je rug. Doe gewoon crunches en zoek op google wat effectieve oefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1x per week buikspieren trainen is genoeg hoor. Het is net zoals iedere andere spiergroep,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies. Het is net zoals elke andere spiergroep. Dus kan je ze 2 tot 3 keer per week trainen. En tuurlijk kan je ze 1x per week trainen. Krijg je wel minder snel resultaat. En kan iemand mij uitleggen waarom ik een min heb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan wel een gokje doen naar die - (maar weten doet alleen de - gever het)
De minner heeft vast alleen het eerste stukje gelezen en vond dat niet nuttig. ;-) Verder is wel of geen nut hebben, nogal afhankelijk van wat je nuttig vindt. (zijn mooie buikspieren nuttig, als je je daar beter door voelt?) Een ander nut van sterke buikspieren: het is goed voor je rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je een vetpercentage van rond de 8% hebt, begin je ze pas echt te zien. Als je dus echt veel snoept en je hebt een beetje vet rond je buik, zal je dus echt iets minder moeten snoepen. En over dat 1 keer per week, ik zou toch iets vaker trainen, 2 of misschien zelfs 3 keer. Je spieren hebben minimaal 24 uur (sommige zeggen zelfs 36 uur) nodig om te herstellen na een training, maar als je dan 6 dagen wacht en je gaat weer verder, is het effect alweer heel erg gezakt.

Andere antwoorden (1)

Als je een sixpack wilt, dan zou je dus je buikvet weg moeten trainen. Dit kan d.m.v. cardio bijvoorbeeld.

Verder heeft het wel nut, want je buikspieren worden wel gewoon sterk.