Weet iemand mischien welke groente ik bedoel? Het lijkt op een bleekselderij, maar is lekker zoet van smaak.

Als klein kindje kreeg ik van mijn boerman altijd een stukje groente wat erg leek op een bleekselderij , een stengel. Lekker knapperig en erg zoet van smaak, net snoep. Ik bedoel geen rabarber, die zijn meer zuur dan zoet.

Toegevoegd na 14 minuten:
Op de één of anderen manier lukt het mij niet om een reactie te plaatsen, dus even zo.
Bedoel geen pastinaak nee. Ik kan het mij nog erg goed herinneren hoe het eruitzag. Grote lichtgroene stengel, bijna wit zelf.

Toegevoegd na 16 minuten:
Mischien een vergeten groente?

Toegevoegd na 1 uur:
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Amadea heeft de juiste antwoord al. Het is een suikerriet, en idd geen groente nee, sorry voor mijn verkeerde uitleg (Dacht zelf eert aan een suikerbiet, maar die had niet de juiste vorm :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook zoete soorten rabarber.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha jij bent deze groente in ieder geval vergeten :p ghehe

Het beste antwoord

Volgens mij heb jij het niet over een groente, maar kreeg je een stukje suikerriet. Dat heb ik op vakantie op Java ook eens gekregen, en dat is precies zoals je beschrijft een lekker knapperig zoete stengel!
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt niet eens zo gek!

Andere antwoorden (3)

zoveel stengelgroentes zijn er niet.Weet je zeker dat het geen wortel zoals pastinaak of zoiets is, die zijn wit.
(in je herinnering kan het toch anders zijn dan wat de werkelijkheid echt geweest is
anneliez
12 jaar geleden
Ik denk venkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je rettich bedoeld.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rammenas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat heb je dan vast nog nooit gegeten. Smaakt als radijs!