Hoe kan je spieren aanmaken en toch afslanken?

Als je vermagert en je eet niet voldoende dan ga je spieren afslanken, met gevolg dat je nog vetter wordt dan ervoor. Met sporten verbruik je vooral koolhydraten, wat moet je dan doen en eten om toch het spiertotaal te behouden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een goed trainingsschema waarbij je je hele lichaam traint (ook je benen? JA!!! Ook je benen!) en een persoonlijk goed uitgebalanceerd voedingsschema in combinatie met cardio. In de donkere periode (herfst, wintermaanden) ga je bulken. Bulken houdt in dat je meer dan je dagelijkse behoefte gaat eten. Doe dit op een manier dat het grotendeels wordt gebruikt om spiermassa aan te maken. Doe je dit niet met een correct schema dan zal je meer vet als spiermassa aanmaken. De lichtere periode (lente, zomermaanden) ga je cutten. En dat houdt in dat je het precieze aantal calorieeen eet dat je lichaam nodig heeft. Ga hier veel bij cardioën en je zal afvallen. Op deze manier maak je veel spiermassa aan in de bulkperiode en val je weer af in de cutperiode maar behoudt je je spiermassa. Verdiep je hier eens in zou ik zeggen.

je zegt het zelf al: als je niet voldoende eet. De basis van afvallen is: minder ("slecht"m maar we voldoende eten en meer bewegen. Je spieren gaan niet afslanken als je minder eet, wel als je niet beweegt. Dus meer bewegen en geen onnodig eten, dan verbrand je vet en bouw je spieren op.

Voldoende eiwitten eten, dat is belangrijk voor de spieropbouw. Als je ook krachttraining doet, is het aan te raden 1 tot 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht per dag te eten. Daarnaast een gevarieerd dieet met veel groente en vezels. Drink minstens 1,5 tot 2 liter water. Koolhydraten met mate eten, het liefst alleen volwaardige koolhydraten. Vermijd zout en suiker. Google op clean eating en probeer dat (gedeeltelijk) toe te passen. Kijk ook eens op de sites in de bronnen voor tips over gezond eten en trainingsschema's. Toegevoegd na 3 minuten: Met het trainen is het belangrijk dat je spiergroepen afwisselt. Voorbeeld: dag 1 benen, dag 2 buik, dag 3 armen. Dan kun je daarna weer benen trainen, die hebben dan genoeg rust gehad. Daag je lichaam uit, pak gewichten dat je 12-15 herhalingen kunt doen en daarna moe bent. Daarmee bouw je je spieren op. Het kan zijn dat je niet zoveel resultaat ziet op de weegschaal. Spieren zijn zwaarder dan vet. Je kunt het beste vetpercentage en omtrek meten. Met een meetlint op verschillende plekken van je lichaam meten en scores bijhouden.

Bronnen:
www.bodyrock.tv
www.fitvillains.tumblr.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100