raakt chocolade ook echt bedorven als het flink overdatum is?

ik heb van die blokjes chocolade op een stokje, die je in de warme melk kan doen en dan chocolademelk krijgt. ze zijn nog in verpakking, maar houdbaar tot 15-11-2010. dat is dus meer dan een jaar, maar ze zien er nog normaal uit. kan ik ze dan nog gewoon gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor, chocola gaat niet snel overdatum. Wel kan het een beetje wittig uitslaan maar ook dat is helemaal niet erg of schadelijk. Ik zeg; gewoon lekker op eten/drinken.

Ja hoor, dat kan. soms zijn ze wat wit uitgeslagen, maar geen probleem verder

Dat kan als de choc al vervuild was, dan kunnen er wormpjes is komen. Die zijn ook wit en bijten door de choc en dan zit er van dat witte gruis in. Dit kan ook gebeuren als de verpakking niet goed gesloten is, maar dat is bij jouw wel. Als er geen los wit gruis in de verpakking zit kun je het gewoon gebruiken. (hoewel ik zelf nu afkeer heb van wit uitgeslagen want ik had een wormpje in de choc)

ja ze kunnen zeker bedorven worden! je zou het eventueel kunnen eten (het is dus niet zo giftig) maar desmaak gaat wel zeker niet zo lekker mee zijn!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100