raakt chocolade ook echt bedorven als het flink overdatum is?

ik heb van die blokjes chocolade op een stokje, die je in de warme melk kan doen en dan chocolademelk krijgt. ze zijn nog in verpakking, maar houdbaar tot 15-11-2010. dat is dus meer dan een jaar, maar ze zien er nog normaal uit. kan ik ze dan nog gewoon gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.4K

Het beste antwoord

Ja hoor, chocola gaat niet snel overdatum. Wel kan het een beetje wittig uitslaan maar ook dat is helemaal niet erg of schadelijk. Ik zeg; gewoon lekker op eten/drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, dat kan. soms zijn ze wat wit uitgeslagen, maar geen probleem verder
anneliez
12 jaar geleden
Dat kan als de choc al vervuild was, dan kunnen er wormpjes is komen. Die zijn ook wit en bijten door de choc en dan zit er van dat witte gruis in.
Dit kan ook gebeuren als de verpakking niet goed gesloten is, maar dat is bij jouw wel.

Als er geen los wit gruis in de verpakking zit kun je het gewoon gebruiken.
(hoewel ik zelf nu afkeer heb van wit uitgeslagen want ik had een wormpje in de choc)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Was ff zoeken, maar het bestaat echt.
google op "chocolate worms" en dan afbeeldingen. Het heeft trouwens weinig met de houdbaarheidsdatum te maken. Het kan net zo goed in nieuwe repen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk bestaat het, dacht je dat ik het verzon?! :-) Ik hoefde er ook niet naar te zoeken, ze zaten gewoon in m'n reep. Die inderdaad nog niet over de datum was!
Ieuhw, zo vies! Ik had de halve reep al op. Zat weinig smaak aan, maar ik dacht dat t aan mij lag. En toen ik nog 4 blokjes moest en ik dat allemaal uit de verpakking haalde zag ik em kruipen. Rrrrrr. Traumatisch! En dan krijg ik er ook nog minnen voor, zie ik!
Bedankt voor je plus Jackd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik kon het niet geloven, of misschien wilde ik het vooral niet geloven.
Ik hoop ook dat ik het snel vergeet, nu toch ff kijken als ik een stuk afbreek. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol!!!
ja ze kunnen zeker bedorven worden! je zou het eventueel kunnen eten (het is dus niet zo giftig) maar desmaak gaat wel zeker niet zo lekker mee zijn!