Is fruit helemaal gezond of toch niet?

Men vraag is of er slechte dingen zijn aan fruit:peer,appel,banaan,kiwi,manderijntje Men zegt fruit is gezond maar bestaat er zoiets als teveel fruit eten is ongezond om bepaalde redenen.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Teveel fruit is niet zo goed als je wilt afvallen wegens de hoeveelheid suikers die het vaak bevat. Bij het afvallen word aangeraden om 1, hooguit 2 porties fruit per dag te eten. Toegevoegd na 30 seconden: Van bananen of pruimen weet ik dat ze in grote hoeveelheden niet zo goed zijn voor de stoelgang.. Toegevoegd na 2 minuten: Je tanden kunnen ook aangetast worden door de fruitzuren.

Bronnen:
http://oregon.providence.org/patients/heal...
http://www.dailymail.co.uk/health/article-...

Sommige mensen zijn allergisch voor fruit. Vooral ananas, kiwi en appels zijn bekende boosdoeners. Voor die mensen is fruit extreem ongezond. Verder kun je van een menu van enkel fruit flink aan de diarree raken en mis je voedingsstoffen als je alleen fruit zou eten.

Fruit is geen grote bron van vitamines. Een appel bevat nauwelijks of geen vitamines, druiven en peren ook nauwelijks. Wel bevatten deze vruchten relatief veel suiker Frambozen, bessen, bananen en citrusvruchten bevatten meer vitamines en andere voedingsstoffen zoals foliumzuur. Geen enkele fruitsoort bevat vit. D of vit. B12 waarvan tekorten het vaakste voorkomen. De relatie tussen veel fruit eten en het voorkomen van ziekten zoals kanker en hart-&vaatziekten is ook niet hard te maken. Mensen die veel fruit eten hebben minder kans maar ws. heeft dat vooral te maken met de gezonde levensstijl die fruiteters vaak hebben; ze sporten meer, minder overgewicht etc. Dus is fruit met al toch minder gezond dan de meeste mensen denken.

Bronnen:
hoogleraar voedingswetenschap 2009"
Wat is nou gezond? Fabels en feiten over...

het is erg gezond vanwege vitaminen die ervoor zorgen waar door je lichaam beter reageerd op zijn omgeving en foute stoffen verbrand maar de consumptie moet wel gelijkgaan met de activieteiten omdat in fruit ook bouwstoffen zitten en bij verkeer gebruik (teveel eten) kan het je zelfs dik maken dus goed werken veel sporten en zoeg uldig eten!

een goede variatie en balans in de voeding is belangrijk: niets te veel of te weinig, en dat geld ook voor fruit

Fruit is rijk aan fructose, een natuurlijke zoetstof. Wanneer suiker in het lichaam wordt opgenomen, produceren de hormonen insuline, dat voor een vol gevoel zorgt. Fructose doet dat niet, zodat fruit niet vult. - bovendien kan fructose het niveau van triglyceriden verhogen, een bepaald soort vet in het bloed dat veel voorkomt bij hart- en vaatziekten. - Ander nadeel van de suikers in fruit is dat deze het tandglazuur aantasten. Fruitsap en smoothies zijn grote boosdoeners, omdat er bij het maken van sap nog meer suikers vrijkomen. - Het grootste gevaar voor je tanden vormt gedroogd fruit. Het is erg zoet en plakkerig, waardoor kleine stukjes aan je tanden blijven plakken en dit veroorzaakt gaatjes. Voor fruit geldt hetzelfde als voor andere voedingsmiddelen: alles met mate. Als je je aan de algemene geldende voedinsadviezen houdt en 2 stuks fruit per dag eet, is er niets aan de hand. Maar ga niet overdrijven, want te veel fruit kan wel degelijk schadelijk zijn. In combinatie met voldoende groenten krijgt jouw lichaam voldoende anti-oxidanten, maar houdt dan wel je fructose- en caloriegehalte laag. Veel fruit kan een echte dikmaker zijn.

Fruit is erg gezond . Het zorgt ervoor dat ontstekingen eerder over gaan of adat je ze niet krijgt en dat je minder lang ziek bent dan iemand die geen fruit eet. Stel dat je allergisch bent voor bepaalde fruitsoorten, dan die natuurlijk niet nemen, maar dan blijft er genoeg over die je wel kunt nemen. In druiven en bananen zit niet veel vitamine C maar wel veel andere vitamines. Aanbevolen... 2 stuks fruit per dag... waarvan 1 sinasappel/grapefruit of kiwi en dan nog iets anders, zodat je alle vitamines binnen krijgt. Maar je vroeg...stel dat je er erg veel van eet.. Als je erg veel fruit zal eten...b.v. 10 stuks per dag... dan kunnen je nieren er last van krijgen, want die moeten dan te hard werken.

Te veel fruit kan schadelijk zijn ja. Fruit is een grote leverancier van kalium. Te veel kalium is schadelijk. Een te hoog kaliumgehalte is belastend voor je nieren en darmen (die beide hun best doen om het te veel aan kalium uit te scheiden, onder meer door diarree) en je elektrolytenbalans kan verstoord raken (door natriumverlies) doordat de verhouding tussen kalium en natrium verstoord raakt, wat weer vochtophoping tot gevolg kan hebben. Geadviseerd wordt 2 stuks fruit per dag. Een fruitdag zo af en toe zal je niet direct in bovengenoemde positie brengen, maar dagelijks grote hoeveelheden fruit is af te raden.

Fruit bevat buiten vitamines(die wel gezond voor je zijn), ook fructose oftewel vruchtensuiker en is ook dan zoeter als glucose (suiker) Glucose wordt rechtstreeks via het bloed in de cellen opgenomen. Fructose daarentegen wordt niet rechtstreeks verbruikt in de cellen. Het wordt in de lever omgezet naar glucose of het worden bouwstenen voor vetten. Veel fructose is dus niet goed voor hart en bloedvaten...

laat ik het zo zeggen; het voedingcentrum raadt aan, 2 stuks fruit per dag. Deze hoeveelheid is dus gezond. Als het eten van 3 stuks fruit gezonder was, hadden ze dàt gezegd... toch? vitamine c is eigenlijk puur gif en daar kan je ziek van worden!!!. Maar in bepaalde hoeveelheden kan het het lichaam ook helpen en juist gezonder maken. Een mens heeft ook antistoffen nodig. Anders worden we kasplantjes en kunnen we niets hebben. 2 stuks dus. Niet meer, niet minder.

Er zit veel suiker in, in een appel al 4 suikerklontjes. Ook niet echt veel vitaminen, er zitten er veel meer in groenten als broccoli, snijbonen if wortels.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100