Je kookt de pasta, in een wok kook je groenten, gehakt, vlees of iets anders wat je in de pasta wilt. Is alles klaar met koken/ bakken gooi je de pasta bij de groenten. Even de pesto erdoor roeren en klaar. De pesto roer je als laatste door het gerecht heen. Je kan de pesto een minuutje mee laten bakken (via de wok ofzo).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel simpel zo namelijk:

recept voor 2 personen

15 minuten

nodig:
1,5 el Groene pesto
75 gr Parmazaansekaas
200 gr pasta

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak
Na het koken direct afgieten
Een scheutje olijf olie
Even doorwarmen in de pan
Groene pesto door de pasta roeren
Verdelen over twee borden
De parmazaanse kaas (naar smaak) verdelen over de borden.

Dit is goed te combineren met een groene salade.

pesto is te kopen in de supermarkt in een klein potje en dan kan je nog rode of groene nemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
de rode pesto is gebaseerde op gedroogte tomaten. en de groene pesto op bascillicum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord, zo zou het moeten lukken, plus van mij
pesto is lekker op pasta,maak het zelf in de keukenmachine of ouderwets in een vijzel.Doe een handvol verse basilicumblaadjes in de keukenmachine,1 of 2 tenen knoflook naar smaak,50gr.pijnboompitten,parmezaanse kaas of oude schapenkaas geraspt,glas olijfolie en zout.alles mixen en je pesto is klaar.

Toegevoegd na 14 minuten:
inplaats van pijnbòompitten kan je ook walnoten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pesto gebruik je ipv. je smaakmakers die je er normaal doorheen doet. mijn ervaring is dat het het lekkerst is als je de pesto door de pasta mengt vlak voor opdienen met de groente/saus/vlees of anders apart. hoeveel? 2 kleine lepeltjes Meebakken in de wok kan een bittere smaak meegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pasta met pesto, heel simpel gerecht.

Ingrediënten:

olijfolie
2 tenen knoflook
400 gram kipfilet
2 grote uien
Penne pasta
1 potje AH groene pesto
Bakje cherry tomaatjes
pijnboompitjes
koksroom

Bereidingswijze:

Bak de kipfilet in olijfolie op hoog vuur bruin. Voeg gesneden ui toe en bak ze kort mee. Voeg 2 geperste tenen knoflook toe en bak ze kort mee. Voeg de gekookte penne, groene pesto en kooksroom toe. Roer alles door elkaar heen. Voeg de gesneden tomaatjes en pijnboompitjes toe en laat het nog een minuutje op laag vuur staan.

Eet smakelijk!!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/hoofdgerechten/pastagerechten/pesto-pasta-2624.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn favoriete pesto-recept is van Jamie Oliver:

¼ teentje knoflook
3 flinke handjes vers basilicumblaadjes, fijngehakt
zeezout
handje pijnboompitten, heel licht geroosterd
flink handje geraspte Parmezaanse kaas
extra vergine olijfolie
vers gemalen zwarte peper
naar keuze een druppel citroensap

Wrijf de knoflook en het basilicum met een mespunt zout in de vijzel met stamper of gebruik een staafmixer. Neem wat meer knoflook als je wilt, ik vind een kwart teentje altijd voldoende. Doe de pijnboompitten erbij en wrijf of pureer die ook. Doe het mengsel in een kom en voeg de helft van de Parmezaanse kaas toe. Roer het voorzichtig door en voeg dan zoveel olie toe dat alles net bindt en de saus een mooie gladde dikke substantie heeft.
Voeg zout en peper naar smaak toe en vervolgens de overgebleven kaas. Schenk er nog wat olie bij en proef op smaak. Blijf wat meer kaas en olie toevoegen tot je tevreden bent met de smaak en dikte. Als laatste kan er een druppeltje citroensap bij, echt nodig is dat niet.

Er zijn geen vaste regels voor pesto, zolang je hem maar vers maakt met de best mogelijke ingrediënten, zal hij altijd lekker smaken. Het geheim is te blijven proeven en kaas en olie toe te voegen tot je een halfnat maar stevig mengsel hebt.

Zelf laat ik de kaas en pijnboompitten maar heel even meedraaien, omdat ik een grove pesto het lekkerst vind. Spaghetti erbij en klaar!