Waarom kun je bij een gebakskraam alleen maar oliebollen krijgen en geen slagroomgebak?

Straks liep ik hier over het stationsplein en zag dat die kar met oliebollen etc. er weer staat...

Op de zijkand staat dan met grote letters ook 'Gebakskraam'. Maar waarom kan ik daar dan alleen maar terecht voor oliebollen etc. en niet voor tompoezen, slagroomgebak etc.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Voor slagroom gebak moet je een koeling hebben. Dat is in conflivt met de warme oliebollen die geserveerd worden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hm.. Lijkt er op dat dat niet klopt. Er zijn wel gebakkramen die dat wel verkopen -zie bron-.
Dan zal het er mee samen hangen dat het EN niet gebruikelijk is, EN niet alle kramen door 'echte bakkers' worden bemand: Die mensen zijn goed in het bakken van vetbollen, en minder in het patisserie werk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat ze die wagens hebben geleend om oliebollen te verkopen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje onlogisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cantare: Wat had ik er anders van moeten maken?
Naast oliebollen zijn er vaak ook wafels, appelflappen e.d. te vinden. Geen slagroomgebak omdat dat niet erg makkelijk eet als je op straat loopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stond er niet op die kraam: (Oud) Hollandse Gebakkraam...
Dat hadden ze dus niet in het Oude Holland, dat slagroomgebak... Vandaar...
En sommigen zijn met de tijd meegegaan en serveren/verkopen dat wel en sommigen zijn niet met de tijd meegegaan en verkopen het nog niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net nog van dichtbij wezen kijken, maar het staat er echt niet. Dat 'Oud-Hollandse' dan...
Veel oliebollen kramen verkopen wel de z.g. sneeuwballen.
Dat zijn duitse oliebollen. ik maak ze zelf ook wel,omdat ze zo lekker zijn. Ze zijn gemaakt van branddeeg,( soezendeeg). Dit deeg wordt net als oliebollen in de olie gebakken. Als ze klaar zijn worden ze in 2 helften gesneden en gevuld met slagroom en dan weer op elkaar "geplakt). Soezendeeg wordt n.l. hol van binnen.
In feite is gebakskraam een goede benaming, want hetgene wat er gebakken wordt is zoet gebak. Daarom zal een snackbar geen gebakskraam kunnen heten.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dubieus antwoord, waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet. Want je suggereerd dat slagroomgebak, appeltaart, hazelnootgebak, tompoezen et cetera niet zoet zijn... En ik heb te lang bij een banketbakker gewerkt om te weten dat dit zeer zeker wel het geval is...
amc
14 jaar geleden
Gebak is altijd zoet in onze optiek. Je vraagt toch waarom er geen slagroomgebak in de gebakskraam verkocht wordt? Daardoor nam ik aan dat je de naam gebakskraam er eigenlijk niet bij vond passen, dit associeer je waarschijnlijk met banket. Ik suggereer dus nergens dat banket ( gebak) niet zoet zou zijn. Omdat oliebollen etc. zoet zijn, past juist de naam gebakskraam er bij. Snap je me nu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je wel. Dat deed ik hiervoor ook wel. Maar blijf je antwoord dubieus vinden...