Waarom kun je bij een gebakskraam alleen maar oliebollen krijgen en geen slagroomgebak?

Straks liep ik hier over het stationsplein en zag dat die kar met oliebollen etc. er weer staat...

Op de zijkand staat dan met grote letters ook 'Gebakskraam'. Maar waarom kan ik daar dan alleen maar terecht voor oliebollen etc. en niet voor tompoezen, slagroomgebak etc.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor slagroom gebak moet je een koeling hebben. Dat is in conflivt met de warme oliebollen die geserveerd worden. Toegevoegd na 5 minuten: Hm.. Lijkt er op dat dat niet klopt. Er zijn wel gebakkramen die dat wel verkopen -zie bron-. Dan zal het er mee samen hangen dat het EN niet gebruikelijk is, EN niet alle kramen door 'echte bakkers' worden bemand: Die mensen zijn goed in het bakken van vetbollen, en minder in het patisserie werk

Omdat ze die wagens hebben geleend om oliebollen te verkopen :)

Naast oliebollen zijn er vaak ook wafels, appelflappen e.d. te vinden. Geen slagroomgebak omdat dat niet erg makkelijk eet als je op straat loopt.

Stond er niet op die kraam: (Oud) Hollandse Gebakkraam... Dat hadden ze dus niet in het Oude Holland, dat slagroomgebak... Vandaar... En sommigen zijn met de tijd meegegaan en serveren/verkopen dat wel en sommigen zijn niet met de tijd meegegaan en verkopen het nog niet...

Veel oliebollen kramen verkopen wel de z.g. sneeuwballen. Dat zijn duitse oliebollen. ik maak ze zelf ook wel,omdat ze zo lekker zijn. Ze zijn gemaakt van branddeeg,( soezendeeg). Dit deeg wordt net als oliebollen in de olie gebakken. Als ze klaar zijn worden ze in 2 helften gesneden en gevuld met slagroom en dan weer op elkaar "geplakt). Soezendeeg wordt n.l. hol van binnen. In feite is gebakskraam een goede benaming, want hetgene wat er gebakken wordt is zoet gebak. Daarom zal een snackbar geen gebakskraam kunnen heten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100