Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er in malt bier echt HELEMAAL geen alcohol?? Dus 0,0000%???

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Er zit wel alcohol in, maar dan heel weinig. Alcoholvrij bier, ook wel maltbier genoemd, mag maximaal 0,1% alcohol bevatten.

Dit betekent dat, wanneer je 20 glazen maltbier drinkt, je net zo veel alcohol binnenkrijgt als van een half pilsje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van het merk af, sommige zijn echt 0%, maar er is ook malt bier met 0,5% alcohol.
Kijk gewoon effe op het flesje of blikje, dan weet je het snel genoeg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal zit er wel heel erg weinig alcohol in, zo weinig dat je er niks van proeft of merkt. Malt bier mag tot 0,1% alcohol bevatten. Net zoals Shandy.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bier wordt gebrouwen door mout suikers te laten gisten.
Er ontstaat dan alcohol, koolzuur en een beetje water.
De alcohol wordt bij maltbier uit de vloeistof verwijderd.
Het verwijderen zal nooit 100% lukken, er zal dus altijd wel een héél klein beetje aan te tonen zijn, maar dronken zul je er beslist niet van worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bavaria malt wordt anders gebrouwen waardoor er helemaal geen alcohol ontstaat.
Op het flesje staat vaak: minder dan 0.5%. En ik kan dat lage percentage nog heel goed proeven, omdat ik verder geen alcohol drink.

Overigens: nergens zit 0,000000% alcohol in. Als iemand een fles wodka door de gootsteen giet zit er alcohol in het riool, en het lukt de waterzuivering nooit om dat er tot op de *laatste* molecuul uit te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Bavaria weet ik zeker dat er 0,0% alcohol inzit.
Het brouwproces is aangepast zodat er geen alcohol vrij ontstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding