Hoe maak ik makkelijk en snel lekkere koekjes?

Ik ben opzoek naar een niet te moeilijk snel te maken recept met niet al te veel ingrediënten moet natuurlijk wel lekker zijn! Voor bij de thee. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snel?? 'héél snel?? uhmmmm de avond winkel!!! stroopwafels, ff in de magnetron, en heerlijk bij de thee!! (sorry, ik ben geen keukenprinses en hoop dat je in ieder geval wat aan de antwoorden zal hebben) ;-)

Antwoorden (4)

Het simpelste is het recet "1, 2, 3 en een eitje".

100 gram suiker
200 gram boter
300 gram bloem
1 ei

Kneden, koekjes vormen, bakken, klaar!

Toegevoegd na 1 uur:
Half uurtje, 170 klein nulletje C
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang in de oven en op hoeveel graden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha idd is wel handig om te weten;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, +1
alleen al hierom ''170 klein nulletje C''
Zandkoekjes.
In onderstaande link vind je diverse recepten.
http://www.goeievraag.nl/vraag/koekjes-simpel-tips-recept-zandkoekjes.214686
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een recept voor Boterkoek.
In 50 minuten klaar.

Ingrediënten
Porties: 12
150 gr boter
200 gr suiker
1 1/2 theelepel amandelextract
1 ei, losgeklopt
190 gr bloem
1/2 theelepel bakpoeder

Bereidingswijze
Voorbereiding: 10 minuten | Bereiding: 40 minuten
1. Verwarm de oven voor op 175 graden C. Vet een ronde cakevorm van 23 cm in.
2. Mix met een elektrische mixer in een middelgrote kom de boter, suiker en amandelextract tot een licht en luchtig geheel. Meng het ei erdoor. Meng de bloem en bakpoeder; roer dit met een pollepel door het mengsel tot het deeg een bal vormt. Druk het deeg in de voorbereidde cakevorm.
3. Bak de koek in 30-40 minuten in de voorverwarmde oven, tot de bovenkant lichtbruin is. Snij in partjes als de koek is afgekoeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet of 50 min te lang is, maar het is wel lekker. :P
En misschien kan je hem iets kleiner maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha wel een beetje lang ja, maar klinkt wel erg lekker! Ik ga het zeker proberen. Zal laten weten of het me beviel, Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je btw amandelextract gewoon bij Aheijn halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, denkt het wel.
Je hebt nodig;
20 gram suiker,
40 gram boter
60 gram bloem.

Snijd de boter in kleine blokjes en kneed met je handen samen door elkaar. Voor een lekker smaakje kan je er vanillesuiker of geraspte citroenschil/sinaasappelschil door doen.
Kneed dit goed door en kneed er dan de bloem doorheen.

Strooi wat bloem op het aanrecht of op de plek waar je uitrolt en strooi ook wat bloem op je deegroller ( of glazen fles bij gebrek eraan) Rol het lekker dik uit en steek er vormpjes van uit (Heb je geen vormpjes dan kan je ook met een glas uitsteken).
Leg ze op een ingevet- of met bakpapier uitgelegd bakblik en bak ze minstens een half uur in een voorverwarmde oven (eerst aanzetten voor je begint met kneden)van 140 graden C. Kijk na ½ uurtje even of ze al goed zijn, anders nog even bakken. Goed op de kleur letten dus.

Simpele koekjes zonder ei. (nee, heb ik niet vergeten) (^0^)

Toegevoegd na 9 minuten:
Ook heel simpel en lekker;

Neem een pakje diepvries bladerdeeg en ontdooi de plakjes. Stapel ze op elkaar en rol uit op een bebloemd oppervlak tot het bijna ½ cm. dik is. Maak een bakblik nat.
Snij ovaaltjes uit het deeg (Arnhemse meisjes heten ze dan) of rondjes. Druk beide kanten, onder-en bovenkant dus, in de suiker die rustig grof mag zijn. Bak ze in het midden van de oven die je op 200 graden hebt voorverwarmd voor ong. 10-12 min. Meteen na het bakken met een mes of spatelmes van de bakplaat nemen en op een rooster af laten koelen.
amc