In welke winkel (supermarkt of ander) is een groot aanbod van groente en fruit?

Uiteraard wel een beetje kwaliteit, en ook redelijk betaalbaar.

Ik wil graag meer groente in mijn dagelijkse eten toevoegen, en ik wil graag weten welke winkels een ruime keuze hebben op de groente en fruit afdeling.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor alle antwoorden iedereen!

Ritsuka
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je vraag niet echt, de meeste supermarkten hebben toch een ruime aanbod van groente en fruit? Bijvoorbeeld de C1000, daar is de groente en fruit afdeling heel erg groot.
Ritsuka
12 jaar geleden
Bij de Aldi vind ik de kwaliteit wat tegenvallen, en ik weet niet precies of er variatie in prijs zit. Vandaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Aldi is er inderdaad een wat minder ruime keuze dan bij veel andere supermarkten. En veel groente is daar in familieverpakking.
Maar de meeste andere supermarkten zijn wel wat duurder. Je zou de markt kunnen proberen. Daar hebben ze ook wel veel en valt de prijs vaak ook wel mee.
Op sommige markten in wijken waar veel culturen door elkaar wonen, worden ook wat minder bekende groentes verkocht, voor het geval je eens wat anders wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je meer verschillende groentes wilt eten, zou ik je ook aanraden eens Aziatische en Midden-Oosterse winkeltjes te bezoeken. Niet dat ze daar per se meer keuze hebben dan in de supermarkt (dat hangt natuurlijk sterk af van hoe groot de toko's zijn), maar ze hebben vaak wel een aantal groente- en fruitsoorten die je in supermarkten en op de markt nooit tegen zal komen, omdat wij die soorten helemaal niet kennen.
Als je een medewerker vraagt of ze even de naam voor je willen opschrijven, kan je op internet opzoeken hoe je het bereidt.

Het beste antwoord

Volgens mij heeft van de supermarkten de Jumbo het meest gevarieerde groenten- en fruit assortiment, gevolgd door de (grote) AH. Op een markt in een grote stad (met veel diversiteit in culturen) zoals A'dam, R'dam en Utrecht kom je ook heel veel soorten groenten en fruit tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De groente winkel.heeft groot assortiment
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of er een nettorama in de buurt bij je zit?

Anders zou je in een overdekt winkelcentrum in je stad boodschappen kunnen doen, vaak zitten daar dan twee supermarkten, (een prijsvechter en een AH of C1000 ofzo), groentenboer, slager etc allemaal bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik koop mij groente altijd op de markt of bij een boer die aan huis verkoopt.
Verder let ik op het seizoen. fruit en groente van het seizoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De markt inderdaad!
Ritsuka
12 jaar geleden
De markt is inderdaad een goed idee, moet eens kijken op welke dagen dat hier is.
de Albert heijn..
daar heb ik altijd een groot aanbod gezien...
trouwens ook bij de lidl...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lidl! veel verse groenten en fruit voor een betaalbare prijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Albert Heijn en dan met name bij de AH XL winkels is een erg groot assortiment groente en fruit te vinden. Bovendien vind ik de producten hier van zeer goede kwaliteit en worden ze ook goed aangevuld. Ik grijp maar zelden mis. Ook hebben ze heel veel kant en klaar gesneden groente, groentemixen en roerbakgroenten. Erg handig voor als je weinig tijd of zin hebt om lang in de keuken te staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van alle supermarkten in Nederland vind ik het aanbod groente en fruit het grootst. Tevens vind ik de groente en het fruit er daar meer vers uit zien dan bij andere supermarkten.

Daarnaast loont het zeker om op de markt te kijken. Het aanbod groente en fruit bij de groente/fruit kraam is erg groot en vaak goedkoper dan bij de supermarkt.

Mocht je een pasje hebben voor de Hanos, dan zou ik je zeker aanraden daar eens een kijkje te nemen.
nergens heb ik meer varieteiten van groente en fruit bij elkaar zien liggen dan daar. Zowel de bekende groente en fruit soorten als de mij onbekende.

Toegevoegd na 7 minuten:
In de eerste alinea heb ik het over de Albert Heijn trouwens :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat bedoel je met "daar" ? Er staat in de eerste alinea geen naam van een bedrijf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, je hebt gelijk...
Ritsuka
12 jaar geleden
nu snap ik de eerste zin, dank je :)
gewoon op de markt, soms is het rijper fruit dwz lagere prijs.
beste prijs. kan niet te lang bewaard blijven. wel zo lekker.
12 jaar geleden
Lidl is het beste in groente en fruit en hebben ook een groot aanbod, daarnaast is de prijs ontzettend laag, daarmee verwacht je dus niet die kwaliteit, maar dat is dus officieel bepaald, zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Bijna) alle supermarkten hebben toch een groot aanbod van groente en fruit? En ze hebben altijd wel groente en fruit in de aanbieding, dus als je daar rekening mee houdt, dan is het ook overal redelijk betaalbaar. Bovendien hebben ze ook nog groente in de diepvries en daar zitten ook nog sommige fruitsoorten in, zoals frambozen. En er is ook nog groente in blik/pot. Je kunt natuurlijk ook nog naar de groenteboer of naar de markt gaan.
Kijk gewoon bij de winkels bij jou in de buurt, dan zie je vanzelf waar veel keus is en de kwaliteit kan je dan ook zelf beoordelen.