Wie kent er snoep recepten ?

Niet van die moeilijke recepten zoals toffee. Meer zo`n recept zoals dat je een bepaalt mengsel moet maken in een kom. En dat je het van in vormpjes doet en in de vriezer doet. Zo iets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ik maak soms fruitpralines. Smelt de chocolade au bain marie. Neem een ijsblokjesvorm giet de onderkant met chocolade, dan stukjes fruit er in. Vooral meloen is heel lekker met chocolade. Je kan er ook andere dingen indoen, zoals drank, nootjes, yoghurt, .... En dan bijvullen met chocolade, even in de ijskast en klaar is kees! xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Chocoladelolly's zijn niet moeilijk, chocolade smelten, in vormpjes gieten, stokje erin, laten stollen en klaar. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je eigen winegums!

benodigdheden:
water
gelatine (3/4 blaadje)
poedersuiker
smaakstof naar keuze
kleurstof naar keuze
theelepel
eetlepel
maatbeker
mengbeker
vormpjes/ijsblokjes bakje

Bereidingswijze
los 3/4 blaadje op in 120 ml water
giet de vloeibare gelatine in een mengbeker
voeg toe 4 eetlepels poedersuiker
goed mengen
4 druppels kleurstof naar keuze toevoegen
4 druppels smaakstof toevoegen
nogmaals de hele massa goed mengen
vervolgens verdelen over de malletjes
een dag laten staan
snoepjes na een dag uit de vormpjes halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Caramel maken. Doe veel suiker met water in een steelpannetje. Voeg eventueel fijngehakte pinda's toe. Op een zacht vuurtje warm laten worden. Zodra het donker kleurt en gaat bruisen onmiddellijk van het vuur halen en op aluminiumfolie uitgieten (zorg dat het er niet af loopt, vouw er een randje omheen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfgemaakte zuurtjes;

Doe 12 eetl. vruchtensap, 500 gr. suiker en 2 eetl. druivensuiker in een pan.
Zet de pan op matig vuur en laat al roerend de suiker oplossen. Blijf steeds goed roeren, zodat er geen suiker aan de zijkanten van de pan vast gaat zitten, tot de suiker helemaal is opgelost.
Breng de nu ontstane stroop aan de kook en laat onder constant roeren borrelend koken.
Hoe langer de stroop kookt, hoe harder de snoepjes worden. Laat de stroop echter niet te donker worden.

Vet een bakblik of ander werkvlak in met olie en leg er met een theelepel dikke druppels stroop op. Je kunt ook lolliestokjes neerleggen en hier druppels stroop op gieten.
laat de snoepjes hard worden en maak ze met een mes los van het werkvlak.

Babbelaars maak je ongeveer net zo;

Doe hiervoor 3 eetl. azijn in een pan met dikke bodem en giet er 3 eetl. water bij. Roer er 100 gr. suiker en 15 gr. boter met ½ theel. zout bij. Laat dit al roerend oplossen.
Kook alles dan 15 min. op laag vur in tot een dikke stroop
die iets gekleurd is. Neem een beetje stroop op een lepeltje en laat 1 druppel hiervan in een glas koud water vallen. De druppel moet meteen stollen, dan is de stroop goed. Roer evtl. karwij- of anijszaadjes erdoor en schenk de stroop op een geoliede plaat/vlak.
Duw de stroop met een spatel tot een lint en laat zover afkoelen tot je hem vast kan pakken en in stukjes knippen.
amc
12 jaar geleden
Je kan pindarotjes maken.
Smelt chocolade (naar smaak puur of melk). Maal pinda's fijn en roer dat door de warme chocolade. maak bergjes op folie en laat het afkoelen.
Je kan ook verschillende soorten noten nemen of er rozijnen doorheen doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelf marsepein maken is ook een optie.
http://allrecipes.nl/recepten/label-1426/zelf-marsepein-maken.aspx

Toegevoegd na 3 minuten:
pindarotjes is uiteraard pindarotsjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn wel toffees maar dan een heel makkelijk recept! Mengsel maken en in de koelkast! :)

Nodig voor ongeveer 40 stuks:
70g boter
150g pure chocolade
250g witte marshmallows
1tl vanille-extract

** Bedek de bodem en de lange kanten van een bakvorm van 8x26cm met folie.

** Doe de boter, chocolade en marshmallows in een pan en roer op laag vuur tot het is gesmolten. Haal de pan van het vuur en roer het vanille-extract erdoor.

** Giet het mengsel in de bakvorm en laat het een paar uur of een nacht opstijven in de koelkast.

** Haal de toffee uit de bakvorm en verwijder de folie. Snijd de toffee in plakken van 2cm dik en snijd elke plak in 3 stukken.

[Voor de sier zou je nog 50g melkchocolade kunnen smelten en in slierten erover heen sprenkelen, daarna even hard laten worden.]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfgemaakte marshmallows

Deze marshmallows zijn echt heerlijk, veel beter dan die je in de winkel koopt. Ze smaken heerlijk in een beker warme chocolademelk, gemixt in zelfgemaakt ijs of gewoon om zo op te eten.

Porties: 18

125g poedersuiker om te bestrooien
400g suiker
1 eetlepel rietsuikerstroop
300ml water
4 eetlepels gelatine (naturel)
2 eieren
1 theelepel vanille-extract

Bereidingswijze:

Voorbereiding: 30 minuten | Bereiding: 20 minuten | Extra tijd: 7 uren 50 minuten

1.Bestrooi een vierkante (23cm) schaal royaal met poedersuiker.
2.Meng in een kleine steelpan op middelhoog vuur de basterdsuiker, rietsuikerstroop en 175 ml water. Verhit tot 120-130 C, of totdat een klein beetje siroop die je in koud water druppelt zich tot een balletje vormt.
3.Terwijl de siroop verhit wordt, doe je het resterende water in een metalen kom en strooi je gelatine over de bodem. Zet de kom op een pan zacht kokend water tot de gelatine helemaal is opgelost. Houd warm tot de siroop op temperatuur is. Haal de siroop van het vuur en roer met een garde de gelatine door de hete siroop. Zet apart.
4.Klop in een andere kom de eiwitten op tot zachte pieken. Blijf kloppen, terwijl je de siroop langzaam bij de eiwitten voegt, tot de eiwitten zeer stijf zijn. Roer de vanille erdoor. Verdeel gelijkmatig in de schaal en laat dit zeker 8 uur, of een nacht, staan alvorens aan te snijden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ben je op zoek naar recepten voor zelfgemaakt zoet en snoep, zoals honingsnoepjes, marsepein, Turks fruit, chocolade fudge, toffees, bonbons of caramel? Je vindt op onderstaande link de recepten.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://allrecipes.nl/recepten/snoep-recepten.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engelse roomkaramels - fudge

Ingrediënten:
-225 g suiker
-1 zakje vanillesuiker
-50 g boter
-125 ml slagroom
-50 ml melk

bereidingswijze:
Kleine vorm 8x8 of 10 cm doorsnede
Bekleed de vorm met bakpapier. Vermeng in een steelpan de suiker, vanillesuiker, boter met de slagroom en de melk. Breng het mengsel op een zacht vuur aan de kook en laat dit ruim een half uur koken. Test het mengsel door een druppel in koud water te laten vallen. Als u daarna de druppel tot een balletje kan kneden is het goed. Het mengsel heeft dan de kleur van lichte caramel. Laat de pan 5 min afkoelen. Roer het met een houten lepel tot het dik en korrelig wordt. Schep het in de vorm, laat het verder afkoelen en opdrogen. De caramel moet nu in totaal 24 uur drogen. Haal het na ongeveer 6 uur uit de vorm en snij het in blokjes zodat het aan alle kanten verder droogt.