ik ruik bij het braden van varkensvlees meestal een heel sterke gaslucht, zo sterk dat ik het er benauwd van krijg, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dat is waarschijnlijk berengeur. Bijna alle varkensvlees is tegenwoordig afkomstig van ongecastreerde varkens. Als de varkens bijna volwassen zijn produceren ze hormonen, die later bij het bakken als penetrante geur vrijkomen. Dit is een van de gevolgen die de consument op de koop moet toenemen als ze meer dierenwelzijn willen. Overigens komt het niet zo heel vaak voor dat er berengeur vrijkomt en de ene consument is er reukgevoeliger voor dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het alleen bij varkensvlees te ruiken is ligt het aan jezelf. Wat de een lekker vindt ruiken is voor de ander vies. Dat zal bij jou ook zo zijn en daar zal niet veel aan te doen zijn.
Ga over op rundvlees en/of kip misschien past dat beter bij je reukwaarneming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je knoflook gebruikt bij het kruiden van het vlees. Ik kan het mis hebben maar dat is de enige reden die ik kan bedenken.