Is de geur van beschimmeld drinken giftig?

Ik had in de auto een home made ice tea staan (helemaal op) maar de ijsblokjes waren gesmolten en op dit overgebleven water is schimmel ontstaan. Ik heb dit vrij laat gemerkt omdat het niet in het zicht stond en het stonk helemaal niet (Was een beker met een rietje erdoor).

5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Schimmels zijn schadelijk en de sporen daarvan verspreiden zich door de lucht. Dus de geur van schimmel is niet goed voor je gezondheid.
Maar je hebt het hier over een klein beetje schimmel, dat zich beperkt tot een restant vocht in een beker of glas. De schadelijke gevolgen van zo'n kleine hoeveelheid schimmel zijn heel klein. Daar zal je je geen zorgen over hoeven te maken.
Het wordt een ander verhaal als de schimmel zich bevindt over een veel groter oppervlak. Dan is de hoeveelheid schimmelsporen in de lucht ook groter en door de grotere hoeveelheid en concentratie ook veel schadelijker.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ overal is minuscuul schimmel aanwezig, ook in huis etc. Dan gebeurt ook niks.