Welke stappen moet je ondernemen om een nieuw product (voedingsmiddel) op de markt te brengen?

Toegevoegd na 1 uur:
Het product wordt al 30 jaar op de locale markt succesvol verkocht. Een goed begin is er dus al. Natuurlijk moet alles stap voor stap.
Ik begrijp dat het product getest en gekeurd moet worden. Enig idee welke instanties deze onderzoeken/keuringen verrichten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Alleerst een marktonderzoek of je product wel te verkopen is Is de consument geinteresseerd? is het niet te duur, is het wel van toegevoegde waarden?
En dan het belangrijkste zijn er afnemers te vinden die jou product willen kopen en op de markt zetten.
En zeker in deze tijd kan dat best moeilijk zijn, of je moet een wereld product hebben waar veel mensen op zitten te wachten.Ik wens je in ieder geval veel succes,best knap als je zo iets wil.

Toegevoegd na 55 seconden:
En ook erg belangrijk? kan je het wel financieren?
12 jaar geleden
Tegenwoordig zal je voor de meeste voedingsmiddelen ook de voedingswaarde moeten vermelden en laten onderzoeken. Uiteraard zal het productieproces zeer hygiënisch moeten verlopen en er zal onderzoek gedaan moeten worden naar de houdbaarheidsdatum.