Een koolhydraat, ofwel suiker, is een glucosemolecuul, of twee glucosemoleculen aan elkaar, of drie, of nog veel meer.

Het zijn dus eigenlijk ketens van glucosemoleculen.
Op het tweede plaatje in de bron, zie je dat. die rechthoekige haakjes [ en ] betekent, dat je dat moet herhalen, dus je hebt een keten van wat er tussen haakjes staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je keukenkastje kun je hoogstwaarschijnlijk een aantal verschillende koolhydraten aantreffen. Suiker, bloem, maizena, aardappelmeel zijn voorbeelden van zuivere verteerbare koolhydraten maar ook veel verpakkingen van die voedingsmiddelen bestaan voor een groot deel uit koolhydraten, want papier, karton, watten en cellofaan zijn grotendeels uit cellulose, een koolhydraat, gemaakt. Maar ook je in je kledingkast kun je terecht want linnen (vlas), katoen en viscose (kunstzijde) zijn van cellulose gemaakt. Koolhydraten worden vaak ook wel suikers genoemd.

Meer weten? Kijk eens op onderstaande website. Hoewel langzamerhand nogal archaïsch qua uiterlijk erg uitgebreid en informatief.